Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego, przez 28 lat pracowała jako psycholog i logopeda w Zespole Diagnozy i Terapii. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej)a także metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest autorką 6 książek i serii logopedycznej "Kocham czytać"

Odpowiedzi i porady:

Dwuletnia dziewczynka nie mówi

Szanowna Pani, moja 23-miesięczna córeczka w zasadzie nie mówi tj. potrafi powiedzieć "mama, tata,baba,nie" i sporo zniekształconych naśladowań zwierząt (nie potrafi powiedzieć \"tak\" chociaż... więcej »

Problemy z mową u 2-latki

Witam, córka ma obecnie 26 miesięcy. Przyszła na świat w 37. tygodniu ciąży przez cesarskie cięcie i doznała urazu okołoporodowego. Dusiła się pępowiną, otrzymała 5 punktów, po bodźcowaniu... więcej »

Rozwój mowy u dwujęzycznego 3-latka

Witam, jestem mamą chłopczyka urodzonego w Niemczech. Dwa tygodnie temu skończył 3 lata. Od 6 miesięcy uczęszcza do niemieckiego przedszkola. W domu rozmawiamy w języku polskim. Mój mąż natomiast... więcej »

Słaby rozwój mowy u 26-miesięcznego dziecka

Szanowna Pani Profesor, mam na imię Zofia. Od 6 lat mieszkam w Australii z mężem, który także jest Polakiem. Mamy syna - 26-miesięcznego Dominika. Urodzony w prawidłowym terminie. Do tej pory... więcej »

Program "Samogłoski i wykrzyknienia"

Witam, jestem posiadaczką dwóch książeczek "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze". Nie za bardzo umiem sobie poradzić z ich instrukcją. Czasami rzeczy, które są... więcej »

Lateralizacja u 5-letniego chłopca

Witam, zaczęłam niedawno zajęcia z 5-letnim chłopcem, który ma obustronny głęboki ubytek słuchu. Rok temu dostał aparaty. Wcześniej nie był diagnozowany w tym kierunku. Komunikował się... więcej »

Kolejność przerabiania zestawów ćwiczeniowych

Witam, Mam pytanie. Skończyłam ze swoim dzieckiem słuchać samogłosek, wyrazów dźwiękonaśladowczych, rzeczowników cz. 1,2,3,4 (seria "Słucham i uczę się mówić") i teraz nie wiem, co mam... więcej »

Opóźniony rozwój mowy a język angielski

Witam, mój syn był skrajnym wcześniakiem /24 tydzień/. Dzisiaj chodzi do szkoły, ma 7 lat - widzi, słyszy, nie ma zaburzeń neurologicznych, jednak mówi bardzo słabo. Czy chodząc do szkoły... więcej »

Głoskowanie

Szanowna Pani, mój pięcioletni syn chodzi już do zerówki. Pani wciąż naciska na naukę głoskowania. Próbowałam już wszystkich metod: najpierw mówiliśmy cały wyraz, potem dzieliliśmy go... więcej »

Rozróżnianie B i D. Jakie książki czytać?

Witam, moja córeczka skończyła 4 lata, czyta już dosyć ładnie proste teksty z elementarzy (uczę ją od czerwca 2014 r.). Na początku czytała głoskując, a po paru miesiącach jak składała... więcej »


Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda - Artykuły

Nauka czytania

Nauka czytania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Metoda oparta jest na założeniu, że we wczesnych etapach rozwoju dziecka konieczna jest równomierna stymulacja obu półkul mózgowych. Proponujemy więc strategie prawo i lewopółkulowe. więcej »
Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć