Droga Pani Iwono,
musi Pani wykonać dokładne próby dla obu rąk, chodzi o użycie narzędzi, rodzaj chwytu, i precyzję wykonywania rysunków i zadań, także takich, które do tej pory nie były wykonywane, np. wrzucanie drobnych elementów do butelki z użyciem szczypców do cukru.
Oburęczność jest bardzo niekorzystna dla osiągnięci prawidłowej artykulacji. Chłopiec jest duży, a ponieważ chce mówić i być rozumiany przez środowisko poleciłabym technikę MTG (certyfikowanych terapeutów znajdzie Pani na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl).
Z kategoryzacją musi być problem, bo ona w tym wieku silnie zależy od poziomu języka. Ważne jest stymulowanie artykulacji i programowanie języka przez wczesną naukę czytania. Choć w tym wieku to nie jest już wczesna nauka czytania, ale edukacyjna konieczność.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze