Warszawa

8 sposobów jak poczuć się lepiej na wiosnę

8 sposobów jak poczuć się lepiej na wiosnę

Wiosna to szczególny czas, kiedy wraz z budzącą się do życia przyrodą i coraz cieplejszą aurą za oknem mamy ochotę na przezwyciężenie zimowego zmęczenia i wprowadzenie do naszego życia zmian. W głowach kiełkują nam nowe pomysły i plany, mamy coraz więcej chęci do życia. Co warto zrobić na wiosnę, aby w pełni wykorzystać jej moc?

 

 

1. Nowa fryzura

Włosom po zimie należy się też regeneracja, a nowa, dobrze dobrana fryzura jak nic innego potrafi poprawić nasze samopoczucie i dodać nam pewności siebie.

 

 

2. Picie wody

Wiosna to okazja, by wyrobić w sobie nawyk picia wody. Niestety większość z nas, wciąż pije jej za mało. A woda jest niezwykle ważnym elementem wpływającym na prawidłowe funkcjonowanie organizmu - oczyszcza, poprawia trawienie, poprawia wydolność organizmu, nawilża skórę, pomaga schudnąć itd.

 

 

3. Aktywność fizyczna

Wiosna to czas, kiedy nie sposob usiedzieć w domu. Warto wykorzystać pierwsze promienie wiosennego słońca i wybrać się na przejażdżkę rowerową, długi spacer czy pobiegać. Każda aktywność fizyczna jest dobra dla naszego organizmu. Ruch  wzmacnia serce, obniża poziom cukru we krwi, reguluje przemianę materii, wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej, poprawia samopoczucie i przeciwdziała depresji.

 

 

4. Czas dla siebie

Cel na wiosnę - wygospodarować czas dla siebie. Jeśli w pierwszej chwili wydaje się trudne, można przeanalizować rozkład dnia, czy na pewno nie da się znaleźć choćby chwili. Na początek wystarczy pół godziny.

 

 

5. Porządki w szafie 

W myśl zasady: porządek w szafie, porządek w głowie dobrze przyjrzeć się temu, co skrywa nasza garderoba. W pierwszej kolejności warto pozbyć się ubrań, których już nie nosimy. Resztę należy uporządkować - sprawdzą się tutaj wszelkie organizery do szaf. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że uporządkowanie przestrzeni wokół  poprawia samopoczucie, sprawia, że lepiej funkcjonujemy, dodaje motywacji do innych działań. 

 

 

6. Zmień dietę

Na wiosnę szczególnie ważna jest zróżnicowana dieta. Warto, aby na talerzu znalazło się jak najwięcej warzyw i owoców, które dostarczą witamin, minerałów i błonnika pokarmowego. Należy wyeliminować lub przynajmniej ograniczyć produkty przetworzone. Powinniśmy też pamiętać o regulanym spożywaniu posiłków.

 

 

7. Napary z ziół

Wiosną warto sięgnąć po napary z ziół, które wzmocnią organizm po zimie. Sprawdzi się napar z liści pokrzywy, który dostarczy ważnych składników mineralnych: żelaza, magnezu, a także witaminy K, C i E.

 

 

8. Badania profilaktyczne

Na wiosnę warto wykonać pakiet badań profilaktycznych, które sprawdzą kondycję naszego organizmu i pozwolą nam ze spokojną głową cieszyć się pierwszymi promieniami wiosennego słońca.

 

 

 

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć