Rozróżnianie B i D. Jakie książki czytać?
Witam,
moja córeczka skończyła 4 lata, czyta już dosyć ładnie proste teksty z elementarzy (uczę ją od czerwca 2014 r.). Na początku czytała głoskując, a po paru miesiącach jak składała słowa, nauczyłam ja czytać sylabowo. Przerobiłam z nią jedną książkę. Czytamy metodą sylabową i nie mam pojęcia, co mam jej teraz dać do czytania, w domu mamy dużo książek z bajkami, ale są one dosyć długie. Czy mogłaby mi Pani polecić jakąś książkę z krótkimi czytankami, którą bym mogła z córeczką przerabiać?
I jeszcze jedno pytanie: jak pomóc jej zapamiętać, która literka to B, a która D? Jeszcze czasem jej się myli.
Agnieszka

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Agnieszko,
aby pomóc dzieciom w różnicowaniu odwróconych liter (p b d g czy M i W, a nawet u n) warto poćwiczyć odwracanie obrazków. Może Pani skorzystać z zeszytu ćwiczeń Agnieszki Bali (Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu Zeszyt ćwiczeń 2 - Analiza, synteza wzrokowa i odwrócenia...www.arson.pl ) albo z moich ćwiczeń "Kocham się uczyć: Odwracamy obrazki" (www.we.pl).
W Wydawnictwie Edukacyjnym jest seria moich książeczek do czytania dla przedszkolaków (Podróże Jagody i Janka). Na jednej stronie jest tekst (wielkimi literami z zastosowaniem czcionki Arial), a na drugiej ilustracja. Teksty są dostosowane do precepcji dziecka w wieku 4-5 lat. Książeczek jest 16, plus gra planszowa.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska