Warszawa

Zastosowanie treningu mentalnego w pracy z dziećmi.

Zastosowanie treningu mentalnego w pracy z dziećmi.

Trening mentalny stanowi jedną z form edukowania dzieci. Pomaga wyrabiać pozytywną sferę działań w ich dziedzinie funkcjonowania. Dodatkowo, w oparciu o fakt, że każde dziecko posiada osobisty potencjał dzięki wprowadzeniu elementów treningu mentalnego, do programu „A ja chcę być...”, chcę pomóc dzieciom maksymalnie go wykorzystać.

 

Jak mówi Terry Orlick:

 

„od najmłodszego wieku należy wspierać i pielęgnować te pozytywne cechy, z którymi się rodzimy, a następnie na przestrzeni całego życia nieustanne je rozwijać.”

 

Podążając za tymi słowami chcę wpłynąć na świadomość  społeczeństwa, przekazując treści mówiące, że:

 

„dzieci także mogą dbać o swój rozwój oraz maksymalizację osiągnięć już od najmłodszych lat.”

 

Terry Orlic w książce „Free to Feel Great…” pisze, że dzieci posiadają dużą zdolność uczenia się umiejętności życiowych w trakcie treningu mentalnego. Potrafią wykorzystywać te umiejętności w każdej działalności. Jestem przekonana, że połączenie treningu mentalnego z edukacją poprzez sport, sztukę, zabawę przyczyni się to zwiększenia jakości życia dzieci w szkole, a przynajmniej wskaże dodatkowe perspektywy rozwoju.


Dzieci nabywają umiejętności psychologiczne szybciej niż młodzież i dorośli. Widzę, że dzieci są otwarte na współpracę. Z entuzjazmem reagują na program zajęć, który opiera się na edukacji nieformalnej, założeniach psychologii pozytywnej. Stanowi to swoisty bodziec do kontynuacji pracy od najmłodszych lat, która da dzieciom poczucie siły. Jestem przekonana, że budowanie pewności siebie, wypracowywanie optymistycznego podejścia do życia, nauka nabywania konstruktywnych relacji wzmocni psychikę dzieci. Dzięki temu dzieci nabędą umiejętności aby w przyszłości radzić sobie ze skomercjalizowanym życiem, pełnym nacisków, presji oraz wymagań.


Na zakończenie dodam, że praca z dziećmi daje otwartość, zabawę, radość, o których często zapominamy w życiu codziennym oddając się sprawom zawodowym. W związku z tym projekt niesie za sobą obopólną korzyść uczymy dzieci jak żyć z pasją, one paradoksalnie nam o niej przypominają.

 

Opiekun merytoryczny projektu „A ja chcę być...”
Aleksandra Zienowicz

www.fundacjaedukacyjna.oditk.pl
 

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Okiem CzasDzieci.pl

Warto zobaczyć