Szanowna Pani Aniu,
proszę zastosować ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, takie jak: sekwencje wzrokowe, słuchowe, ruchowe, układanki lewopółkulowe. Należy także ćwiczyć z Synkiem narrację poprzez historyjki obrazkowe. Aby ułatwić dziecku opowiadanie o różnych zdarzeniach, polecam również prowadzenie dziennika wydarzeń, w którym każdego dnia zapisujemy ważne wydarzenia z życia dziecka (np. urodziny, wyjście do kina) oraz codzienne sytuacje (np. zakupy, gotowanie obiadu), wpisy opatrujemy prostym rysunkami, tekstami, zdjęciami, pocztówkami, biletami wstępu, rachunkami za zakupy, czy papierkami po cukierkach. Dzięki uwiecznianiu różnych sytuacji w dzienniku, dziecku łatwiej będzie powrócić do minionych zdarzeń i przeżyć oraz opowiedzieć o nich innym. Polecam też wprowadzić naukę czytania w języku polskim Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną® (można skorzystać na przykład z pakietu A. Fabisiak-Majcher i E. Ławczys „Moje sylabki”).
Polecam lekturę bloga dr Elżbiety Ławczys www.dwujezycznosc.blogspot.com (tam też znajdzie Pani więcej informacji na temat prowadzenia dziennika wydarzeń) oraz rozdziału „Bilingwizm i wielojęzyczność” z książki Prof. Cieszyńskiej „Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci”.
Pozdrawiam
Katarzyna Gruca
Komentarze