Dziecko nie chce chodzić do przedszkola
Witam,
od września mój 3-latek poszedł do przedszkola. Na początku nie było tak źle, ładnie chodził, problem się zaczął się wtedy, kiedy miałam cały miesiąc popołudniówki i mnie nie było przy zasypianiu i krótko się widywaliśmy. Problem jest wtedy, kiedy go odprowadzam, w domu ładnie się ubiera, idziemy do przedszkola, problem zaczyna się pod drzwiami: mówi, że nie chce iść do przedszkola, że chce do domu albo ze mną do pracy. Jak już wejdzie, a raczej zostanie wciągnięty, bo cały czas płacze, że chce do mamy. Jednak później, jak się zajmie zabawą, jest dobrze, bawi się. Problem jest tylko przy wchodzeniu.
Natalia

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
każde dziecko ma swoje tempo adaptacji do przedszkola. Możliwe, że Pani syn wciąż nie jest do końca przyzwyczajony do obowiązku chodzenia do przedszkola i potrzebuje więcej czasu, aby poczuć się w placówce w pełni komfortowo. Rzeczywiście też może być tak, że syn tęskni za Panią: ma potrzebę spędzania więcej czasu z mamą, ponieważ brakuje mu bliskości oraz wspólnych zabaw i rytuałów (np. podczas usypiania). Można więc spróbować zorganizować więcej okazji do spędzania czasu tylko we dwoje - spacer, czytanie książek, granie w gry planszowe itd.
Jeżeli stwierdzi Pani, że problem utrzymuje się za długo lub że zachowania niepokojące syna się nasilają, to należy udać się na konsultację do specjalisty, psychologa dziecięcego lub rodzinnego (np. do poradni psychologiczno-pedagogicznej).
Z poważaniem
Wiktoria Jaciubek