Szanowna Pani,
właściwie zna już Pani zasady postępowania, a mianowicie: "konsekwencja w działaniu, tłumaczenie dziecku, codzienne monitorowanie jego zachowania w przedszkolu". Te zasady są najważniejsze, jeśli chodzi o tego typu problemy, warto też w domu wspólnie omawiać trudne wydarzenia z przedszkola, nie generalizować, tylko racjonalnie tłumaczyć synkowi jak powinien się zachować i dlaczego w konkretnej sytuacji. Bardzo widoczne są u synka trudności w relacjach z rówieśnikami; skoro synek uderza dziecko, które lubi, nie wydaje się, że robi to ze złośliwości, raczej z braku umiejętności nawiązania prawidłowego kontaktu. Ważne, aby "ciocie" również tłumaczyły synkowi za co jest karany, bo jeśli synek, tak jak wspomniałam, nie chciał skrzywdzić kolegi, mógł również nie zrozumieć dlaczego musi ponieść karę. Jeśli natomiast chodzi o nie wykonywanie poleceń, być może synek nie rozumiem poleceń kierowanych do grupy, Panie powinny zwracać się bezpośrednio do synka. Myślę, że warto, choćby na wszelki wypadek, udać się z synkiem do Poradni lub naszego Centrum (tel. 514-553-534) czy te nienormatywne zachowania nie są spowodowane jakimś zaburzeniem, np. zespołem Aspergera.
Z poważaniem,
Magdalena Gaweł
Komentarze