7-latek
Witam,
Mam problem z 7- latkiem, który bardzo często wpada w złość na swojego młodszego brata (4-latka), często powtarza, że go nie lubi, a wręcz nienawidzi. Staramy się z mężem być sprawiedliwi i traktować ich na równi aczkolwiek nie jest to proste, bo po pierwsze jest różnica wieku, a po drugie różnią się bardzo charakterem. Bardzo proszę o poradę.
Mieszkamy poza granicami Polski, więc w soboty mój 7-latek uczęszcza do szkoły języka polskiego i bardzo nie lubi tam chodzić i jest niegrzeczny. Pani mówi, że ciężko mu się skoncentrować na tym co się dzieje na zajęciach dodam jeszcze, że w szkole do której uczęszcza 5 dni w tygodniu nie ma żadnych problemów. Bardzo proszę o poradę co robić, jak go zachęcić do nauki polskiego. W domu rozmawiamy po polsku, ma polskich kolegów tylko ta szkoła to dla niego koszmar.
Wiola

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Synek najwidoczniej jest zazdrosny o brata. Warto zapewnić mu czas
kiedy ma jedno z rodziców tylko dla siebie np. wspólne wyjście do kina,
na lody czy też ulubiona zabawa w domu. Dla obu chłopców dobrze byłoby
gdyby mieli ze sobą dobry kontakt. Państwo możecie proponować im
wspólne z wami gry, zabawy. Można np. dwa razy w tygodniu organizować
wieczór gier planszowych. Poprzez taki rodzaj spędzania czasu chłopcy
będą uczyli się, że wspólnie jest im przyjemnie.
Chłopiec może nie lubić dodatkowych zajęć w sobotę, bo być może brat
jest wtedy z rodzicami. Proszę porozmawiać z Nim dlaczego nie lubi tych
zajęć. Może te informacje coś wniosą. Jeśli chcecie Państwo, aby syn
używał języka polskiego ważne aby rozmawiać po polsku, czytać książki,
oglądać bajki w jęz. polskim. Powodzenia!
Pozdrawiam
Katarzyna Osak