Asperger u 7,5-letniego chłopca
Witam,
syn został zdiagnozowany w poradni psychologicznej jako dziecko z ZA. Nikt jednak nie porozmawiał z nami, rodzicami, jak z dzieckiem postępować, na co zwracać uwagę, czego unikać... Gdzie można uzyskać taką pomoc? Nie stać mnie na psychologa prywatnego. Od września syn idzie do pierwszej klasy i tym większe są moje obawy. Proszę o pomoc.
Janina

mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny
mgr Magdalena Gaweł
psycholog kliniczny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
bardzo mi przykro, że nikt nie wsparł Państwa po diagnozie, sama rozmowa jednak nie wystarczy, syn potrzebuje terapii (jeśli nie stać Państwa na prywatnego specjalistę, proszę ponownie udać się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej). Z diagnozą ZA można (ale to nie przymus!) się starać o orzeczenie o niepełnosprawności, a po jego uzyskaniu można wnioskować np. o potrzebie kształcenia specjalnego. Przed Panią długa droga, warto zacząć od zapoznania się ze stroną www.asperger.org.pl, polecam też lekturę książki "Językowa interpretacja świata osób z zespołem Aspergera (prof. Marta Korendo).
Z poważaniem
Magdalena Gaweł