Dzień dobry,
trudno jest odpowiedzieć na Pani pytanie bez bezpośredniej obserwacji zachowań dziecka. Sporo dzieci nie lubi zorganizowanych zajęć w przedszkolu. To, czy wymaga to terapii czy nie, nie zależy od tego, czy dziecko chętnie uczestniczy, lecz czy - mimo braku sympatii do tego rodzaju ćwiczeń - potrafi się w nie włączyć.
Jeżeli tak, to sprawy z czasem powinny się ułożyć, w czym bez wątpienia pomocne będzie chwalenie synka za udział, dostrzeganie starania się, a także mówienie w domu, jakie to ważne i ile można się nauczyć dzięki zajęciom w przedszkolu.
Natomiast jeśli dziecko reaguje gwałtowną odmową, chowa się, ucieka, ignoruje polecenia, wówczas warto popracować terapeutycznie nad zmianą takich zachowań i kształtowaniem pozytywnej motywacji u dziecka. Utrwalenie się tej niechęci będzie niekorzystnie działało w przyszłości. Wraz z pójściem do szkoły przewaga zajęć zorganizowanych nad swobodnymi będzie znacznie większa. Tym samym trudności dzieci nieakceptujących tego rodzaju zajęć, stają się z czasem coraz większe. Dobrze, że myśli Pani o pracy nad tym problemem już teraz, kiedy synek jest mały.
Serdecznie życzę powodzenia
Agnieszka Sokołowska
Komentarze