3-latek nie idzie do przedszkola
Witam,
mam syna 3-letniego i rocznego. Nie zapisałam starszego do
przedszkola (za późno dowiedziałam się o terminach rekrutacji i w ogóle
wahałam się). Jednak teraz myślę, że to był błąd. Czy jest możliwość
zapisania go jeszcze w rekrutacji uzupełniającej? Czy rzadko gdzie zostają
wolne miejsca? I jeżeli poszedłby dopiero za rok, odczuje jakieś braki? Czy
to nie ma wpływu 3- czy 4-latek?
Anna

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
możliwość otrzymania miejsca w rekrutacji uzupełniającej istnieje. Natomiast, czy na ile realna, nie jestem w stanie Pani odpowiedzieć. W tej sprawie powinna Pani uzyskać informacje w miejscu zamieszkania.
Chodzenie do przedszkola jest korzystne dla rozwoju większości dzieci. Nie jest tak, że nie ma znaczenia moment, w którym dziecko zapisuje się do placówki. Rok w życiu dziecka to bardzo dużo. Trzylatek i czterolatek to nie są takie same dzieci. O momencie zapisania do przedszkola powinien jednak decydować nie tyle wiek synka, ile jego dojrzałość (gotowość) do bycia w przedszkolu. Jeżeli ma Pani wątpliwości, warto byłoby skorzystać z zajęć otwartych w przedszkolu umożliwiających obserwację zachowania dziecka, zasięgnąć opinii wychowawców i dopiero wówczas podjąć decyzję.
Proszę również przyjrzeć się przedszkolu i zastanowić się, czy akurat w tym Pani dziecko będzie się dobrze czuło.
Serdecznie pozdrawiam i życzę Pani dokonania dobrego wyboru :)
Agnieszka Sokołowska