Problemy z zasypianiem
Witam, mam 11 miesięczna córeczkę, poród cesarka, w trakcie ciąży wystąpiła ciąża cukrzycowa, córka ma alergie na mleko - jesteśmy na Nutramigenie, miała kolki przez 3 miesiące. Od początku bardzo nerwowa, wierzgała bardzo nóżkami i rączkami, nawet pediatra to zauważył, dal lek uspokajający- pomógł na chwile, teraz cały czas mamy problem z usypianiem jej i spaniem jej nocnym mianowicie: noszenie na rekach, aby ja uśpić nie skutkuje, wierzga i wstaje, w łóżeczku-kołysce też nie uśnie jedynie w wózku, chociaż ostatnio szczególnie przy mnie wrzeszczy wierci się bardzo i pada raczej z tego zmęczenia. W nocy jak zaśnie kreci się już po 2 godzinach i muszę ja huśtać wygląda to tak- śpi godzinę huśtam w wózku lub kołysce następne 30 minut i tak często do rana, czasami to już nie pomaga huśtanie przenoszę ją wiec do siebie na łóżko, najczęściej zaczyna sie wiercić kręcić siadać i tak jakby chciała zasnąć a nie może, aż zaczyna się histeria tzn. wrzask ze już nic nie pomaga ani wózek, łóżeczko nawet noszenie jej. Proszę o jakąś rade, może robimy jakiś błąd. Zaznaczą ze od początku jak chodzimy do pediatry nawet lekarz podkreślał, że jest bardzo nerwowa, raczki jej latały tak bezwładnie jak była malutka, wrzask przy ubieraniu był okropny.
Pytanie przysłała pani Dorota

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Pani Doroto,
Sytuacja przedstawiona przez Panią, wydaje mi się dość złożona. Być może problem leży w tym, iż nie przeprowadzają Państwo prawidłowo treningu zasypiania, a być może problem jest natury medycznej. To co przyszło mi do głowy po przeczytaniu maila to konsultacja z pediatrą w celu skierowania do neurologa czy Kliniki Zaburzeń Snu, aby wykluczyć ewentualne nieprawidłowości. Jeśli jednak pediatra powie, że nie ma podstaw na szczegółowe badania, to proszę wziąć udział w warsztatach, dzięki którym dowiedzą się państwo jak prawidłowo uczyć dziecko samodzielnego zasypiania (analiza rytmu biologicznego dziecka, rytuały, miejsce snu, wyeliminowanie nieprawidłowych nawyków itp.). Może też Pani zakupić poradnik dla rodziców, dzięki któremu dokładnie zapozna się Pani ze strategiami uczenia zasypiania. Być może tu jest właśnie problem, a nie po stronie medycznej. Pani Doroto, proszę się skonsultować z pediatrą, chociażby dlatego aby popatrzył na dziecko i powiedział czy rzeczywiście jego ruchliwość jest niepokojąco większa w porównaniu z innymi dziećmi w tym samym wieku.
Pozdrawiam i czekam na wieści
Dorota Kalinowska
psycholog dziecięcy