Dzień dobry,
Aktualnie problemy z przedszkolnymi kartami pracy pojawiły się w wielu przedszkolach jako skutek nowym koncepcji, wprowadzanych przez ministerstwo. Pomysły te nie znajdują aplauzu w środowiskach pedagogicznych. Wiele przedszkoli stara się realizować programy mimo tych nowych zaleceń, ale bywa z tym naprawdę różnie. Jeśli chodzi o wyrównany poziom dzieci w klasie pierwszej, to rzadko kiedy tak jest. Dzieci przychodzą z różnych placówek, ich rozwój też przebiega indywidualnie. O kwalifikacji do nauki szkolnej powinien decydować tzw. test dojrzałości szkolnej, który weryfikuje poziom umiejętności dziecka w różnych sferach. Dziecko, które ukończyło zerówkę, powinno m.in. rozpoznawać większość liter, głoskować, przeliczać na konkretach w zakresie dziesięciu, rozpoznawać podstawowe kształty geometryczne, pisać po śladzie, rysować proste rysunki, ciąć nożyczkami, klasyfikować proste zbiory itp. To powinno zostać wypracowane tak w zerówce szkolnej, jak i przedszkolnej.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska
Komentarze
Mam syna który również jako przyszły pierwszoklasista jest w przedszkolnej grupie 5 latków razem z 4 latkami i dziećmi które pierwszy rok są w przedszkolu-4 latki. Decydując że syn zostaje w przedszkolu sądziłam że będzie w zerówce z rówieśnikami przygotowywał się do 1 klasy. Obawiam się że w takiej mieszance dzieci mój syn będzie gorzej przyswajał oraz gorzej przygotowany niż dzieci z zerówki szkolnej. Czy taki układ z mieszaniem dzieci moz
dodany: 2014-09-04 15:45:06, przez: aneta