3-latek bije dzieci i jest agresywny
Witam serdecznie,
Mój 3-letni synek od pewnego czasu stał się agresywny. Wiążemy to z pojawieniem się na świecie młodszego brata. Poświęcamy mu bardzo dużo uwagi, nawet więcej niż wcześniej, dużo tłumaczymy itp. Jednak sytuacje, gdy np na ulicy bez powodu podbiega do innego dziecka by je uderzyć zdarzają się... Nie wiemy już co robić, jakie stosować metody by synek nie miał takich pomysłów. Mam wrażenie, że sprawia mu to radość i to mnie najbardziej martwi. Mówi, że dzieci są brzydkie (o sobie też tak mówi). Co robić? Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Krystyna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Proszę nadal tłumaczyć synkowi, że tak nie wolno. Warto używać prostego komunikatu, wypowiadać go stanowczo. W takich przypadkach staramy się uniemożliwić uderzenia przez synka dziecka - kiedy widzimy, że zbliża się dziecko trzymamy synka za rękę. W takiej sytuacji warto odwrócić uwagą syna opowiadając o czymś co go interesuje. W przypadku zachowań agresywnych ważna jest postawa pełna spokoju i cierpliwości. Większość dzieci przechodzi kryzys w związku z narodzinami rodzeństwa. Najczęściej są to próby zwracanie na siebie uwagi.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak