Zmiana szkoły
Witam,
Mój 9-letni syn ma problem z emocjami. Kiedy coś złego się dzieje np. ktoś mu dokucza on reaguje agresją. Nie są to sytuacje notoryczne, ale zdarzają się dwa trzy razy w roku szkolnym. W szkole już przypięto mu łatkę dziecka agresywnego, wydaje mi się to krzywdzące i zastanawiam się czy nie zmienić mu szkoły. Zacząłby klasę czwartą z nowymi dziećmi i może te relacje byłyby inne. Psycholog nie stwierdził u syna żadnych odchyleń; powiedział, że rozwój jest zupełnie prawidłowy, a jedyny problem to, że syn jest bardzo wrażliwy.
Anna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Zmiana szkoły to trudna decyzja, czasem konieczna ze względu na sytuację w szkole dotychczasowej. Wcześniej radziłabym dokładnie przyjrzeć się sytuacji. Z jakiego powodu zdarzały się zachowania agresji, czy konflikty powtarzały się zawsze z tymi samymi dziećmi. Może okazać się, że syn jest ofiarą. Wtedy szkoła powinna zająć się pracą nad relacjami dzieci. Ważne, aby rozmawiać z synkiem i uczyć go jak reagować w sytuacji, kiedy ktoś mu dokucza. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto dokładnie zbadać tę sytuację. Zawsze kierować się dobrem dziecka. Jeśli syn ma problem z panowaniem nad emocjami może łatwo stawać się ofiarą w grupie rówieśniczej. Warto poszukać grupy terapeutycznej dla dzieci w jego wieku.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak