2 latek prawie ciągle krzyczy
Dzień dobry. Mój synek od 2 tygodnie, można powiedzie, że prawie ciągle krzycz., Czy to moja wina? Bo wiele rzeczy jak robił źle, to ja krzyczałam, nie umiem tez swoich nerwów przy nim opanować. Jak przestałam krzyczeć i zaczęłam stosować kary, czyli zabieram i chowam mu jego ulubiona rzecz za kare to potrafi bez łez w oczach przez 30min. krzyczeć, bić mnie dopóki mu nie oddam. Żadne słowa po cichu mówione nie docierają, jak klapka na uszy. Jak on chce bajkę to zacina się jak katarynka i krzyczy, z mlekiem jest to samo dopóki nie zrobię, a chwile to trwa, to krzyczy "mleko zrób"! Jak postawi na swoje to tak ma być z wielkim krzykiem. Nie wiem co myśleć o tym, czy to faktycznie moja wina? Czy potrzebuje interwencji lekarza czy to mu przejdzie?
Od małego był bardzo żywym dzieckiem, szybko się uczy. On krzyczy, a ja prawie płacze.
Bardzo proszę o jakąkolwiek poradę, martwię się i szkoda mi jego.
Z Góry Dziękuję.
Izabela.
Pytanie przesłała Pani Iza
>
mgr Aneta Zielińska - psycholog dziecięcy, seksuolog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny dzieci i młodzieży
mgr Aneta Zielińska

psycholog dziecięcy, seksuolog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny dzieci i młodzieży
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
Dziecko musi wiedzieć, czego od niej rodzice oczekują, musi to być przewidywalne dla dziecka oraz konsekwentnie przestrzegane, szczególnie zalecam w zachowaniu rodziców stanowczą konsekwencję. Jeżeli zabawka została odebrana to nie należy jej oddawać aż kara się nie skończy. Długość i intensywność histerii, płaczu, krzyku zależy od tego, jak dużo uwagi rodzice poświęcają zachowującemu się w taki sposób dziecku. Zalecam, aby w czasie, gdy dziecko płacze- ignorować takie zachowanie zajmując się czymś innym, a dziecko posadzić np. na krzesełku, aby wyciszyło się i przestało płakać. Gdy zachowanie w czasie 2 tygodni nie ulegnie poprawie zalecam konsultację u psychologa dziecięcego.
Pozdrawiam,
Aneta Zielińska