Integracja sensoryczna dla 3-latka
Dzień dobry,
jestem mamą synka, który ma 3 lata i 3 miesiące. Zaczął chodzić do przedszkola, ale ponieważ ciągle chorował, od września do marca w przedszkolu (z przerwami) spędził jakieś 2 miesiące. Otrzymałam taką opinię o dziecku: "Bardzo krótki czas koncentracji (kilka minut), szybko się rozprasza, nadmiernie ruchliwy, często nie doprowadza danej pracy do końca. Wykazuje skłonności lękowe, nie lubi zmian, przywiązuje się do osób i miejsc, każda zmiana powoduje niepokój. Preferuje kontakty z osobami dorosłymi, nie nawiązuje kontaktów z dziećmi, nie inicjuje zabaw, jest biernym uczestnikiem. Słaba sprawność ruchowa w obrębie motoryki małej i dużej, słabe napięcie mięśniowe, wymaga pomocy podczas ubierania, nieprawidłowo trzyma sztućce, narzędzia pisarskie, rysunki ubogie w szczegóły - bazgroły". Panie z przedszkola sugerują terapię sensoryczną. Co Pani zdaniem powinnam zrobić z tą opinią?
Anna

Renata Machalska - terapeuta integracji sensorycznej
Renata Machalska
terapeuta integracji sensorycznej
Odpowiedź:
Witam Panią,
bardzo dobrze, że tak szybko otrzymała Pani informację o dziecku. Panie w przedszkolu bardzo często jako pierwsze sygnalizują rodzicom o ewentualnych trudnościach, z jakimi boryka się dziecko.
Po przeczytaniu niniejszej opinii wybrałabym się zarówno do psychologa, jak i do terapeuty SI.
Psycholog spojrzy na dziecko pod kątem m.in. rozwoju społecznego, funkcjonowania w grupie rówieśniczej czy wspomnianych przez Panią skłonności lękowych. Wskaże też, czy i co należy dalej zrobić.
Terapia integracji sensorycznej bez wątpienia będzie znacząco wspierać Pani dziecko w dalszym rozwoju - proponuję umówić się na wizytę do terapeuty SI. Im szybciej podejmie Pani kroki w tym kierunku, tym lepiej dla dziecka.
Proszę zatem śmiało pukać do drzwi specjalistów - są przecież po to, by pomagać.
Pozdrawiam serdecznie
Renata Machalska