Droga Pani Martyno,
proszę wprowadzić "Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza. Ważne, by Synek słuchał naprzemiennie, aby się nie znudził. Z doświadczenia wiem, że podczas wspólnego czytania książeczek "Kocham czytać" powtarzanie pojawia się spontanicznie. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). Trzeba też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" "Sylabami po Krakowie" www.centrummetodykrakowskiej.pl). Proszę także wprowadzić ćwiczenia lewopółkulowe (np. "Układanki lewopółkulowe" - www.centrummetodykrakowskiej.pl). Ważne są ćwiczenia sprawności manualnej, szczególnie dominującej ręki - wspólne, równoległe ryzowanie, łączenie kropek. Można skorzystać z zeszytów A. Bali (www.arson.pl).
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska
Komentarze