Droga Pani Karolino,
nie widząc dziecka i nie znając jego warunków domowych, nie mogę doszukiwać się przyczyn psychologicznych (jest to niezwykle rzadkie).
Raczej widzę ogólne zaburzenie pracy kory mózgu na skutek niedotelnienia. Takie uszkodzenia nie są widoczne w badaniach EEG.
Radzę poszukać w swojej okolicy logopedy Metody Krakowskiej (www.szkolakrakowska.pl) i rozpocząć stymulację.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program "Słucham i uczę się mówić" - Samogłoski, Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby, a potem wyrazy i zdania.
Istotne są także ćwiczenia lewopółkulowe (układane klocków wg wzoru), Ćwiczenia sekwencji i szeregów. Pomoce może Pani obejrzeć na stronie www.centrummetodykrakowskiej.pl
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska
Komentarze