Droga Pani Agnieszko,
nie rozumiem dlaczego rozmawiacie Państwo w języku angielskim będąc Polakami. Czy potrafi Pani w obcym języku mówić do dziecka tak, by przekazać mu pełnię miłości i poczucia bezpieczeństwa? Proszę na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl odszukać w zakładce "do pobrania" artykuły na temat dwujęzyczności. Warunkiem prawidłowego rozwoju intelektualnego i EMOCJONALNEGO dziecka jest opanowanie języka etnicznego, a potem języka większości. Język angielski, przez edukację i tak stanie się funkcjonalnie pierwszy.
Jeśli córeczka nie musi iść do żłobka to odradzam zbyt wczesne oddawanie własnego dziecka instytucji. Z telewizji należy zrezygnować całkowicie, do 3 roku życia (badania amerykańskie, kanadyjskie i niemieckie) dziecko nie powinno oglądać TV.
Niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest eliminacja prawopółkulowych stymulacji, co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, radia, komputera. Nie mogą one być włączone, mimo, że dziecko nie patrzy na
ekran. Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenie NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).
Oto lektury na ten temat:
Michel Desmurget, Teleogłupianie. O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci).
Small G., Vorgan G. (2011), iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości. Poznań: Wydawnictwo Vesper,
Carr N. (2012), Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, przeł. K. Rojek, Warszawa: Helion,
Spitzer M. (2013), Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura,
Rainer Patzlaff, (2008) Zastygłe spojrzenie, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls,
Stanisław Kozak "Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości. Przyczyny, skutki, zapobieganie w rodzinach i w szkołach". Wydawca: DIFIN Rok wydania: 2014
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska
Komentarze