Witam Pani Malwino,
Proszę nie wierzyć w to, że córka cofnęła się w rozwoju. Punkty, testy są bezduszną, archaiczną formą oceniania różnych aspektów rozwoju dziecka. Jednak nikt nie wymyślił nic bardziej skutecznego na dziś. Punkty niestety nie uwzględniają przyczyny, dla której dziecko uzyskało słabszy wynik. Najprawdopodobniej zaburzenia koncentracji są przyczyną, która osłabiła skuteczność córki podczas testów. To nie świadczy w żadnym razie o jej możliwościach intelektualnych czy też gotowości szkolnej, a jedynie o trudnościach w koncentracji. Problem, który sygnalizują panie z przedszkola da się wyprowadzić trapią Aktywacji Mózgu poprzez stymulację słuchową. Dodatkowym wskazaniem jest fakt, że jak Pani pisze, córka nie słucha.. Najprawdopodobniej ma nierównowagę w przewodzeniu powietrznym i kostnym bodźców słuchowych. Przywrócenie tej równowagi specjalnym programem terapii słuchowej spowoduje właściwą dynamizację pracy jej kory mózgowej, a tym samym właściwe przetwarzanie bodźców słuchowych w ogóle. Przekłada się to także jednoznacznie na zdolność koncentracji i pracy umysłowej. Wiele dzieci ma dziś kłopot z właściwą pracą mózgu w aspekcie koncentracji, uwagi i pamięci. Praca z nerwem słuchowym bardzo dobrze reguluje między innymi tą stronę dojrzałości dziecka.
Pozdrawiam
Beata Wojciechowska
Komentarze