Dzień dobry,
Proszę koniecznie zalecić rodzicom konsultacje w zakresie zaburzeń integracji sensorycznej. W ogóle pełna ocena rozwoju psychomotorycznego byłaby wskazana (poradnia ppp).
To, co Pani może zrobić teraz, (korzystając z jego poczucia, że źle postępuje), to ustalić z nim i rodzicami wspólny i czytelny dla małego system nagradzania, jeśli wytrwa na lekcji tyle, ile Pani z nim ustali. Ważna tu będzie nie tylko konsekwencja, ale i zasada stopniowania trudności, gdyż z tego, co rozumiem, nie ma szans, by wytrwał całą lekcję. Może uda się zacząć od kilku minut? Przydatny mógłby być jakiś notes z naklejkami/ pieczątkami/ obrazkami, żeby mógł widzieć swój postęp. Można spróbować zająć jego uwagę w ławce dodatkowym zadaniem (nie wiem co lubi, - może rysowanie, może przeglądanie książki, może układanie czegoś, czasem inteligentne dzieci na to idą, zajmują ręce, ale wiedzą, co się dzieje na lekcji).
Bardzo ważna tu praca rodziców, mam nadzieję, że może Pani na nią liczyć. Proszę dać rodzicom wyraźny komunikat, że problemem trzeba zająć się od razu, systematycznie i konsekwentnie.
Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia.
Agnieszka Sokołowska
Komentarze