Droga Pani Kasiu,
Z pewnością Córeczce należy pomóc i radzę odroczyć ją od obowiązku nauki w zerówce i przeznaczyć ten rok na intensywną stymulację.
Zachęcam do pracy w domu z wykorzystaniem programów:
1. "Słucham i uczę się mówić" - "Sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl. WARUNEK: dziecko musi słuchać w słuchawkach.
2. "Kocham czytać" - (www.we.pl).
3. Ćwiczenia "Analizy i syntezy wzrokowej" oraz "Krzyżówki sylabowe" - www.wir-wydawnictwo.com.
Uczenie liter alfabetu jest nie tylko nieuzasadnione, ale też szkodliwe. Córeczka będzie miała problemy z opanowaniem umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Dziewczynka potrzebuje stymulacji lewej półkuli mózgu, czyli ćwiczeń sekwencyjnych, linearnych.
Warto skorzystać raz w tygodniu z pomocy terapeuty pracującego metodą krakowską. Znajdzie ich Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Z ćwiczeń lewopółkulowych ważne są "Układanki lewopółkulowe" oraz ćwiczenia dominującej ręki. Proszę nie mówić nigdy: "powiedz", "powtórz", bo to przynosi odwrotny skutek. Dziecko musi słuchać około 5 miesięcy, by mózg nauczył się łączyć sylaby w większe jednostki. Jako stymulację do spontanicznego powtarzania stosujemy zawsze program "Kocham czytać" i "Dziennik wydarzeń" - terapeuta powinien Pani wszystko objaśnić. Jest też moja nowa książka "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" gdzie dokładnie opisuję 17 technik terapeutycznych.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze