Szanowna Pani Moniko,
bardzo dobrze, że Synek nie ogląda już telewizji, proszę jednak pamiętać, że telewizja nie może być w ogóle włączana w obecności dziecka, nawet gdy zajmuje się ono czymś innym i nie patrzy na ekran. Należy wyeliminować wszystkie stymulacje prawopółkulowe, także zabawki dźwiękowe.
Synek powinien codziennie słuchać płyt z serii „Słucham i uczę się mówić” w słuchawkach i jednocześnie oglądać dołączone książeczki (to także ćwiczy uwagę i koncentrację). Po wysłuchaniu programu należy wspólnie z dzieckiem oglądać obrazki w książeczkach z serii "Kocham czytać" i starać się by dziecko powtarzało sylaby. Pani czyta wypowiedzi postaci przedstawionych na ilustracjach (sylaby) i pyta Synka „Co mówi mama/chłopiec/dziewczynka…?”. Powinna Pani także wprowadzić ćwiczenia ogólnorozwojowe dokładnie opisane w książce J. Cieszyńskiej i M. Korendo „Wczesna interwencja terapeutyczna”.
Polecam lekturę bloga dr Elżbiety Ławczys www.dwujezycznosc.blogspot.com oraz rozdziału „Bilingwizm i wielojęzyczność” z książki Prof. Cieszyńskiej „Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci”.
Pozdrawiam
Katarzyna Gruca
Komentarze