Szanowna Pani Anno,
po opanowaniu przez dzieci materiału z dwóch pierwszych książeczek serii „Kocham czytać”(czyli samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych), czytamy z kolejnych książeczek tylko sylaby otwarte (zakończone samogłoską) ze spółgłoskami P M B L itd. (w takiej kolejności w jakiej pojawiają się w książeczkach), następnie czytamy zestawy samogłoska + sylaba otwarta, a dopiero potem wprowadzamy sylaby zamknięte (zakończone spółgłoską). Dopiero po przejściu tych wszystkich etapów, dzieci będą czytały wyrazy, o których Pani pisze. Dokładne informacje na temat nauki czytania znajdzie Pani w książce Prof. Cieszyńskiej „Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci”, w rozdziale „Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®”.
Pozdrawiam
Katarzyna Gruca
Komentarze