Czy to może być problem z napięciem mięśniowym?
Witam,
mam pytanie dotyczące napięcia mięśniowego. 24 sierpnia urodziłam córeczkę poprzez cesarskie cięcie ponieważ mała ułożona była pośladkowo. Niepokoi mnie to, że córka po położeniu na brzuszek podnosi główkę, ale bardzo chwieje się na boki i przewraca to na prawą, to na lewą stronę, ale częściej na prawą. Ogólnie, jak kładę ją na brzuszku, to płacze i jest niespokojna. Dodatkowo po pociągnięciu za rączki rzadko ciągnie główkę i często przy tym płacze.
Mała w ciągu dnia bardzo mało śpi i jest niespokojna cały czas, wymachuje rączkami i nóżkami. Dodam że mieszkamy w UK i tu ciężko o jakąkolwiek pomoc, bo tutejsi lekarze uważają że dzieci mają na wszystko czas. Mam starszego synka i pamiętam, że on już jak miał 6 tyg ciągnął główkę.
Ania

Mgr Wojciech Dutka - Fizjoterapeuta
Mgr Wojciech Dutka
Fizjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
mam gorącą prośbę - proszę zapoznać się z odpowiedziami na trzy wcześniejsze pytania : "Vojta - efekty",  "Co robić?" oraz "Rozwój dziecka". Jeśli nadal będzie coś niejasnego proszę przysłać kolejne pytania. Proponuję równocześnie, aby jak najszybciej poszukać w internecie ośrodków terapeutycznych w Wielkiej Brytanii , które stosują diagnostykę i terapię neurokinezjologiczna wg Vojty. Wg posiadanych przeze mnie informacji takich ośrodków jest bardzo niewiele, ale od rodziców, którzy są w podobnej sytuacji jak Pani dowiedziałem się, że już do Wielkiej Brytanii zaczyna docierać ta metoda. Osobiście znalazłem jeden ośrodek w okolicach Londynu, a drugi bodajże w Dublinie. W każdej chwili proszę o kontakt, jeśli będą nasuwać się kolejne pytania z Pani strony.
Z poważaniem
Wojtek Dutka