mam do Pani pytanie dotyczące prowadzenia dzienniczka wydarzeń. Chodzi o dziecko ze zdiagnozowanym autyzmem. Chłopiec ma wysoko rozwinięte rozumienie i w związku z tym nie wiem, w jaki sposób formułować podpisy pod fotografiami. Jeżeli Mateusz na zdjęciu huśta się na huśtawce, to w jaki sposób to opisać, np. BUJU BUJU, MATEUSZ BUJU BUJU czy posługiwać się w opisie czasownikami i krótkimi zdaniami, bo Mati bardzo dobrze je rozumie, ale nie wymawia, np. MATI SIĘ HUŚTA lub MATI NA HUŚTAWCE. Jeżeli chodzi o mówienie to chłopiec jest na etapie czytania, wymawiania jedynie samogłosek i wybranych wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Na innym zdjęciu chłopiec wskazuje na krowę - opis MU czy MATI WIDZI KROWĘ/MU. Serdecznie z góry dziękuję za odpowiedź.
dostosowujemy podpisy w dzienniczku wydarzeń do poziomu rozwoju językowego dziecka i tak, by synek mógł ten podpis przeczytać, czyli teraz np. BUJU BUJU.
Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej.
CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie.
Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu.
Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.
Komentarze