Córka jest nerwowa
Mamy problem z dzieckiem podczas nauki i nie tylko! Jest nerwowa, niechętna, na wszystko reaguje płaczem lub złością, jest nieskupiona na nauce. Czasami nie rozumie najprostszych poleceń. Mamy czasami wrażenie jakby chciała być karana. Czasami robi wszystko dobrze. Każdy dzień nauki to, co najmniej 2-3 godzin wręcz walki oto by coś zrozumiała lub chociaż dała sobie wytłumaczyć. Proszę o pomoc.
Pytanie przysłał pan Jacek

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Pana,
Z maila wnioskuję, że córka jest uczennicą.
Jednak informacje są bardzo skąpe i trudno mi coś w tej sytuacji zaradzić.
Na problem może się składać wiele czynników: brak ustalonych zasad w domu, trudności w komunikacji rodzic-dziecko, zbyt trudno formułowane polecenia do
córki, trudności w koncentracji uwagi, (które mogą wynikać z wielu przyczyn), czy deficyt poznawczy.
Bardzo proszę o więcej informacji abym była w stanie pomóc.
Polecam także osobisty kontakt z psychologiem (może szkolnym), który oceni
wagę problemu i zastanowi się nad przyczynami.
Niemniej jednak czekam na informacje.
Pozdrawiam
Dorota Kalinowska
psycholog