Droga Pani Jolu,
Wszystkie techniki pracy dokładnie opisałam w książce Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Warto zastosować program: "Słucham i uczę się mówić", najpierw "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", a potem - "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza", 30-40 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Czytać uczymy metodą sylabową opisaną w książce oraz w poradniku "Kocham uczyć czytać", który został przygotowany do serii "Kocham czytać" (www.we.pl).
Dzieci z ZD skutecznie uczą się czytać metodą Symultaniczno-Sekwencyjną.
Komentarze