Szanowna Pani Ewelino,
najważniejsze umiejętności językowe oczekiwane rozwojowo pod koniec drugiego roku życia to łączenie wyrazów (pojawiają się wypowiedzi dwuwyrazowe) oraz początki fleksji. W książce „Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6. roku życia” J. Cieszyńskiej i M. Korendo znajdzie Pani tabele rozwojowe, w których można sprawdzać czy dziecko rozwija się prawidłowo (nie tylko w zakresie mowy, ale także motoryki, spostrzegania wzrokowego, percepcji słuchowej, zabawy oraz zachowań społecznych i emocji). W książce opisane są także konkretne ćwiczenia, dzięki którym można stymulować rozwój dziecka.
Warto także wybrać się z chłopcem do specjalisty, który określi czy jego rozwój mowy oraz funkcji poznawczych jest prawidłowy i pokaże jak stymulować rozwój dziecka. Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską® znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Pozdrawiam
Katarzyna Biernacka
Komentarze