Strefa rodzica » Porady naszych Ekspertów

Odchudzanie

Witam! Mam 29lat. Bardzo zależy mi na schudnięciu. Chciałam zabrać się do tego wcześniej, ale wiadomo- jak zwykle wszystko odkładam na ostatnią chwilę;) Jednak tym razem jestem bardzo zdeterminowana, aby do wesela mojej siostry schudnąć. Chciałabym, aby było to 6-7kg na miesiąc. Oprócz ruchu i codziennych porannych ćwiczeń mogłaby Pani doradzić mi odpowiednią dietę? Najlepiej, żeby nie wymagała zbyt wielu przygotowań w ciągu dnia- praca mi na to zbytnio nie pozwala, ale jeśli zbyt dużo wymagam, to spokojnie- i z przygotowaniami sobie poradzę. Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Pytanie przysłała pani Aneta
Justyna Marszałkowska - Dietetyk medyczny

Dietetyk medyczny

Justyna Marszałkowska

Odpowiedź:

Każda dieta wymaga wyrzeczeń i zmian w nawykach żywieniowych, cierpliwości, regularności i samozaparcia. Jednak odpowiednio dobrana i dostosowana do potrzeb i możliwości organizmu może stać się także czymś przyjemnym. Odpowiednio dobrana dieta to taka, która dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych (białka, tłuszczu i węglowodanów), witamin i składników mineralnych zgodnie z zapotrzebowaniem. Ponadto musi być oparta na zasadach prawidłowego żywienia, w tym regularności posiłków.

Tylko dieta dająca niewielki (ale sukcesywny) spadek masy ciała gwarantuje trwałe efekty, bez efektu jo-jo. Im szybciej zrzuca się kilogramy, tym szybciej znowu się przytyje, a dodatkowo naraża się swój organizm na komplikacje zdrowotne. Fizjologiczną normą odchudzania jest 1 kilogram na tydzień.
Kilka wskazówek

Warzywa i owoce – 8 porcji dziennie (warzywa 5, owoce 3); świeże, mrożone, suszone oraz soki (najlepiej warzywne, owocowe tylko rozcieńczone)

Woda - około 1,5 l. dziennie (6 szklanek), poza herbatą (najlepiej owocową lub ziołową) i kawą. Zapotrzebowanie na wodę zależy od aktywności fizycznej i wieku.

Produkty zbożowe – 3-4 porcji dziennie, wybieraj pełnoziarniste produkty: grube kasze i razowy chleb
lub bułki z ziarnami lub otrębami.



Mleko i jego przetwory – 3 porcje dziennie, produkty o zmniejszonej zawartości tłuszczu lub mleko sojowe wzbogacone w wapń i witaminę Mleko najlepiej wybierać 1,5-2% tłuszczu.

Rośliny strączkowe i ryby - 3 razy w tygodniu zamiast mięsa.



Tłuszcze roślinne - oliwa, olej słonecznikowy, sojowy - 2 porcje dziennie: orzechy, migdały, oliwki.

Drób, jaja, białe pieczywo – nie więcej niż 5 porcji tygodniowo, drób spożywaj bez skórki, to właśnie w niej jest skumulowany tłuszcz, który przecież starasz się ograniczyć (porcja jaja, to 1 sztuka).

Czerwone mięso – staraj się ograniczać i jak najczęściej zastępować rybami i warzywami strączkowymi.



Pełnotłuste produkty mleczne, słodycze, alkohol – lepiej całkowicie z nich zrezygnować planując swój NOWY plan żywienia. Tłuszcze zawarte w tych produktach (w sporej ilości) nie mają żadnej wartości odżywczej, są głównym sprawcą chorób serca. Alkohol zwiększa ryzyko raka piersi, poza tym
ma również sporo kalorii.

Zobacz inne porady w tematyce: dieta, odchudzanie

Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Pamiętajmy, że tylko 30% sukcesu w zrzucaniu wagi to ćwiczenia, pozostałe 70% to ZDROWA, zbilansowana dieta. Pochodzę ze wsi na Lubelszczyźnie, zawsze miałam pod ręką porządne jedzenie. Problem zaczął się po przeprowadzce do Warszawy, gdy zaczęłam kupować warzywa i owoce w sklepach. Przytyłam prawie 8 kg, mimo że nie zmieniłam ani ilości jedzenia, ani aktywności fizycznej.

dodany: 2014-09-27 22:40:46, przez: Kasia

Jeśli mogę coś doradzić... Jeśli już będziesz regularnie i wytrwale ćwiczyć, to możesz pomyśleć nad jakimś odchudzającym suplementem, np. o l-karnitynie. Ten specyfik polecam, bo sam go stosuję (konkretnie taką w proszku - Direct) i w połączeniu z odpowiednią dawką sportu (siłownia, basen) daje naprawdę dobre efekty. Polecam spróbować;)

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: mlody

A czy nie lepiej połączyć dietę ze sportem? Będzie bardziej skutecznie i na stałe się coś zmieni w figurze.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: mery

Ja również uważam, że warto trochę zaktywizować swoje życie. Sama dieta może przynieść efekty, ale dużo większe zaobserwujesz po regularnym treningu. Basen, siłownia, rower, bieganie - możliwości jest mnóstwo. Musisz sama zdecydować, która forma ruchu najbardziej Ci odpowiada i na którą masz czas. Zobaczysz, że praca nie pójdzie na marne.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: Winnie

Dołączę się do tematu. Mam pytanie odnośnie stosowania wspomnianych już przez moich przedmówców suplementów. Ważę 60kg przy wzroście 161cm. Chciałabym schudnąć około 5kg. Codziennie ćwiczę, trochę biegam, ale moją piętą achillesową są... słodycze (zwłaszcza czekolada). Słyszałam, że są ponoć takie suplementy hamujące chęć na ciągłe podjadanie słodyczy. Czy to prawda? Proszę o jakieś bliższe informacje, wskazówki.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: Magdzia


Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Disney on Ice

Spotkaj się z Myszką Miki, Myszką Minnie, Kaczorem Donaldem, Goofym i wraz z nimi oddaj się magii i rodzinnej zabawie. Odkrywaj podwodny świat wraz z Dory i jej kompanami z animacji Disney Pixar...  

Temat na Czasie

Jak uczyć dziecko empatii?

Jak uczyć dziecko empatii?

Dzieci, które są empatyczne, z reguły okazują się być weselsze, bardziej pewne siebie oraz mniej agresywne.  

Nowinki

Czym skorupka za młodu, czyli cykl artykułów o tym jak wychować Człowieka Sukcesu. Część 4.

Czym skorupka za młodu, czyli cykl artykułów o tym jak wychować Człowieka Sukcesu. Część 4.

Optymizm jest cechą wrodzoną, na którego poziom mamy tylko niewielki wpływ. Według Martina Seligmana, czołowego przedstawiciela nurtu...  
Ja Rodzic - Ja Dziecko. Dwie perspektywy spojrzenia na jedną rzecz

Ja Rodzic - Ja Dziecko. Dwie perspektywy spojrzenia na jedną rzecz

Podczas podejmowania decyzji / rozwiązywania sytuacji problematycznych ważne są wspólne cele zarówno rodziców i dzieci, aby nie popaść...  

Wideorecenzja na Czasie

Pamiętnik 8-bitowego wojownika. Minecraft

O pamiętniku wieśniaka, który chciał być wojownikiem opowiada młody fan gry Minecraft - Karol (lat 6). Zobaczcie sami czy warto tą książkę przeczytać!  

Książki na Czasie

Premiery Października

Premiery Października

Październik bogaty był w premiery książkowe. Nadchodzi świetny czas na czytanie ? koc, herbata i do dzieła! Przedstawiamy po co warto sięgnąć!  

W domu z dzieckiem

Niemożliwi detektywi1 Gry Nasza Księgarnia1 Niezapominajka1 Domowa Akademia1 Pierwsze Książeczki1 Prezenty1 Książki dla dzieci1

Sonda – Czas Dzieci

Czego powinno być więcej na portalu ?
Rozrywki dla dzieci on line
Rozrywki dla rodziców on line
Konkursów z nagrodami dla dzieci
Konkursów z nagrodami dla mam
Konkursów z nagrodami dla tatusiów
Inspiracji plastycznych dla dzieci
Żadne z powyższych mnie nie interesują. Szukam tu informacji nie rozrywki.


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2018