Strefa rodzica » Porady naszych Ekspertów

Odchudzanie

Witam! Mam 29lat. Bardzo zależy mi na schudnięciu. Chciałam zabrać się do tego wcześniej, ale wiadomo- jak zwykle wszystko odkładam na ostatnią chwilę;) Jednak tym razem jestem bardzo zdeterminowana, aby do wesela mojej siostry schudnąć. Chciałabym, aby było to 6-7kg na miesiąc. Oprócz ruchu i codziennych porannych ćwiczeń mogłaby Pani doradzić mi odpowiednią dietę? Najlepiej, żeby nie wymagała zbyt wielu przygotowań w ciągu dnia- praca mi na to zbytnio nie pozwala, ale jeśli zbyt dużo wymagam, to spokojnie- i z przygotowaniami sobie poradzę. Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Pytanie przysłała pani Aneta
Justyna Marszałkowska - Dietetyk medyczny

Dietetyk medyczny

Justyna Marszałkowska

Odpowiedź:

Każda dieta wymaga wyrzeczeń i zmian w nawykach żywieniowych, cierpliwości, regularności i samozaparcia. Jednak odpowiednio dobrana i dostosowana do potrzeb i możliwości organizmu może stać się także czymś przyjemnym. Odpowiednio dobrana dieta to taka, która dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych (białka, tłuszczu i węglowodanów), witamin i składników mineralnych zgodnie z zapotrzebowaniem. Ponadto musi być oparta na zasadach prawidłowego żywienia, w tym regularności posiłków.

Tylko dieta dająca niewielki (ale sukcesywny) spadek masy ciała gwarantuje trwałe efekty, bez efektu jo-jo. Im szybciej zrzuca się kilogramy, tym szybciej znowu się przytyje, a dodatkowo naraża się swój organizm na komplikacje zdrowotne. Fizjologiczną normą odchudzania jest 1 kilogram na tydzień.
Kilka wskazówek

Warzywa i owoce – 8 porcji dziennie (warzywa 5, owoce 3); świeże, mrożone, suszone oraz soki (najlepiej warzywne, owocowe tylko rozcieńczone)

Woda - około 1,5 l. dziennie (6 szklanek), poza herbatą (najlepiej owocową lub ziołową) i kawą. Zapotrzebowanie na wodę zależy od aktywności fizycznej i wieku.

Produkty zbożowe – 3-4 porcji dziennie, wybieraj pełnoziarniste produkty: grube kasze i razowy chleb
lub bułki z ziarnami lub otrębami.



Mleko i jego przetwory – 3 porcje dziennie, produkty o zmniejszonej zawartości tłuszczu lub mleko sojowe wzbogacone w wapń i witaminę Mleko najlepiej wybierać 1,5-2% tłuszczu.

Rośliny strączkowe i ryby - 3 razy w tygodniu zamiast mięsa.



Tłuszcze roślinne - oliwa, olej słonecznikowy, sojowy - 2 porcje dziennie: orzechy, migdały, oliwki.

Drób, jaja, białe pieczywo – nie więcej niż 5 porcji tygodniowo, drób spożywaj bez skórki, to właśnie w niej jest skumulowany tłuszcz, który przecież starasz się ograniczyć (porcja jaja, to 1 sztuka).

Czerwone mięso – staraj się ograniczać i jak najczęściej zastępować rybami i warzywami strączkowymi.



Pełnotłuste produkty mleczne, słodycze, alkohol – lepiej całkowicie z nich zrezygnować planując swój NOWY plan żywienia. Tłuszcze zawarte w tych produktach (w sporej ilości) nie mają żadnej wartości odżywczej, są głównym sprawcą chorób serca. Alkohol zwiększa ryzyko raka piersi, poza tym
ma również sporo kalorii.

Zobacz inne porady w tematyce: dieta, odchudzanie

Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Pamiętajmy, że tylko 30% sukcesu w zrzucaniu wagi to ćwiczenia, pozostałe 70% to ZDROWA, zbilansowana dieta. Pochodzę ze wsi na Lubelszczyźnie, zawsze miałam pod ręką porządne jedzenie. Problem zaczął się po przeprowadzce do Warszawy, gdy zaczęłam kupować warzywa i owoce w sklepach. Przytyłam prawie 8 kg, mimo że nie zmieniłam ani ilości jedzenia, ani aktywności fizycznej.

dodany: 2014-09-27 22:40:46, przez: Kasia

Jeśli mogę coś doradzić... Jeśli już będziesz regularnie i wytrwale ćwiczyć, to możesz pomyśleć nad jakimś odchudzającym suplementem, np. o l-karnitynie. Ten specyfik polecam, bo sam go stosuję (konkretnie taką w proszku - Direct) i w połączeniu z odpowiednią dawką sportu (siłownia, basen) daje naprawdę dobre efekty. Polecam spróbować;)

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: mlody

A czy nie lepiej połączyć dietę ze sportem? Będzie bardziej skutecznie i na stałe się coś zmieni w figurze.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: mery

Ja również uważam, że warto trochę zaktywizować swoje życie. Sama dieta może przynieść efekty, ale dużo większe zaobserwujesz po regularnym treningu. Basen, siłownia, rower, bieganie - możliwości jest mnóstwo. Musisz sama zdecydować, która forma ruchu najbardziej Ci odpowiada i na którą masz czas. Zobaczysz, że praca nie pójdzie na marne.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: Winnie

Dołączę się do tematu. Mam pytanie odnośnie stosowania wspomnianych już przez moich przedmówców suplementów. Ważę 60kg przy wzroście 161cm. Chciałabym schudnąć około 5kg. Codziennie ćwiczę, trochę biegam, ale moją piętą achillesową są... słodycze (zwłaszcza czekolada). Słyszałam, że są ponoć takie suplementy hamujące chęć na ciągłe podjadanie słodyczy. Czy to prawda? Proszę o jakieś bliższe informacje, wskazówki.

dodany: 2010-02-01 15:17:54, przez: Magdzia


Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.
Spektakle z nianią, czyli o teatrach zapewniających opiekę w trakcie przedstawień

Spektakle z nianią, czyli o teatrach zapewniających opiekę w trakcie przedstawień

Macie ochotę wybrać się do teatru, ale nie zawsze pod ręką są dziadkowie czy opiekunka? Niektóre warszawskie teatry mają w swojej ofercie warsztaty i animacje dla dzieci prowadzone w trakcie spektakli...  

Ferie na Czasie

Jeśli zarówno Wy, jak i dzieciaki macie ochotę na solidną dawkę śmiechu, a także wzruszające opowieści o przyjaźni, nie przegapcie nowych propozycji Multikina.  

Nowinki

Pierwszego września wspieraj swoje dziecko!

Pierwszego września wspieraj swoje dziecko!

Dowiedz się, jak ułatwić mu pierwsze dni w szkolnej ławie.  
Karta Dużej Rodziny

Karta Dużej Rodziny

Zapis czatu z ekspertem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Najciekawsze pytania i odpowiedzi...  

Wywiad na Czasie

Każdy powinien mieć swojego Piaskowego Wilka. Rozmowa z Asą Lind

Każdy powinien mieć swojego Piaskowego Wilka. Rozmowa z Asą Lind

Jej książki dla dzieci przetłumaczono na około 20 języków. Stworzyła postać Piaskowego Wilka, który stał się nie tylko przyjacielem książkowej Karusi, ale także wielu czytelników.  
15 prostych upominków i dekoracji DIY na Walentynki

15 prostych upominków i dekoracji DIY na Walentynki

W naszym zestawieniu znajdziecie na przykład girlandę z serduszek, kartkę z walentynkowymi reniferami czy świecznik  

W domu z dzieckiem

Odchudzamy dzieci1 Gry Nasza Księgarnia1 Chłopiec z burzy1 Książka dla malucha - Zielona Sowa1 Ekorodzice1 Książki dla dzieci1

Sonda – Czas Dzieci

Czego powinno być więcej na portalu ?
Rozrywki dla dzieci on line
Rozrywki dla rodziców on line
Konkursów z nagrodami dla dzieci
Konkursów z nagrodami dla mam
Konkursów z nagrodami dla tatusiów
Inspiracji plastycznych dla dzieci
Żadne z powyższych mnie nie interesują. Szukam tu informacji nie rozrywki.


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2019