Warszawa

Wychodzimy z zamknięcia, czyli emocje pod kontrolą. Jak radzić sobie z niepewnością i strachem?

Wychodzimy z zamknięcia, czyli emocje pod kontrolą. Jak radzić sobie z niepewnością i strachem?

Góra, dół, góra.. Czujecie zachwiania nastroju? Stęsknieni za zwyczajnym życiem sprzed pandemii staramy się wpasować w nową rzeczywistość.

 

Raz idzie nam lepiej, raz gorzej, ale jak zejść z tej emocjonalnej huśtawki?


Zostają zniesione kolejne obostrzenia, ale możemy mieć mieszane uczucia. Dotychczas byliśmy przecież bezpieczni w naszych domach.


1. Kluczem jest akceptacja Twoich uczuć!

Przyjrzyj się wszystkim uczuciom w swoim ciele, może być to złość, strach. Czujesz mętlik w głowie? Pamiętaj, nie jesteś z tym sam. Ta mieszanka emocjonalna towarzyszy wielu osobom. Nie wprowadzaj się na siłę w stan radości, jeśli tego nie czujesz.  Może warto porobić ostatnie porządki, układanie dokumentów, segregowanie ubrań dziecka - to dobry sposób, aby pobyć samemu ze swoimi myślami,

 

2. Zredukuj liczbę wiadomości

Trudno znaleźć stronę w sieci wolną od tematu koronawirusa. Nie ma sensu sprawdzanie wiadomości przez cały dzień. Warto również ograniczyć wszelkie komunikatory, social media. Nadmiar bodźców może rozdrażniać, w efekcie czego to wcale nie pomoże uregulowaniu strachu, złości i przemęczenia.

 


Przeczytaj też:



3. Skup się na podstawowych wytycznych

Tak jak na samym początku epidemii, pamiętaj o higienie, ograniczeniu kontaktu i dystansie. Postaraj skoncentrować się na faktach i działaniach, które możesz kontrolować -  dystans i higiena. Jeśli odczuwasz niepokój i lęk, trzymanie się tych podstawowych zasad może pomóc Ci okiełznać burze emocji.

 


4. Spacer dla ciała i ducha

Pamiętacie jak jeszcze kilka tygodni temu tęskniliśmy za lasem, plażą...Spacer jest wspaniałą odskocznią od napływających zewsząd informacji. Wprowadź go w swój plan dnia, jako punkt obowiązkowy. Jeśli Twój strach jest duży, wybierz mniej popularną godzinę, wcześnie rano lub wieczór.

 

 

5. Przyjrzyj się swojej diecie

Przygotowując codzienne posiłki spotęguj ich moc porcją witamin. Witamina B5 (polecana dla przemęczonych), kwas foliowy, witamina PP z dodatkiem Witaminy D - zastanów się jak możesz zwiększyć ich ilość w rodzinnym menu.

 


6. Pomyśl jak ma wyglądać Twój nowy porządek...

Stwórz swoje granice i limity. Jeśli obawiasz się otwarcia restauracji, kosmetyczek, to porostu z nich nie korzystaj. Trzymaj się swoich zasad, każdy z nas ma swój plan na powrót do normalności. Wybierz to co dla Ciebie najlepsze

 

Skup się na dwóch wytycznych - dystans i higiena.

 

Przedszkola i szkoły (klasy I-III) decyzję o powrocie dzieci do szkoły pozostawiają dla rodziców. Owszem placówki będą działać, ale jeśli obawiasz się o zdrowie dziecka, możesz zdecydować, że Twoja pociecha zostaje w domu.

 

Komentarze

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć