4-latek robi znowu kupę w majtki
Witam serdecznie,
mam problem z moim czteroletnim synem. Ponownie zaczął robić kupę w majtki. Od stycznia do marca pięknie robił kupę na nocniku, sam siadał, sygnalizował, że chce i nie było z tym żadnego problemu (wtedy miał jeszcze 3 lata), siku sam robi, woła, zdarza się, że w nocy się zmoczy, albo rano łóżko jest mokre, ale to jest sporadyczne. Teraz doszło ponowne moczenie się w przedszkolu zwłaszcza na leżakowaniu i kupa ponownie w majtki. Do przedszkola nie wiem czy będzie mógł wrócić, bo nadal jest kupa. Wie, gdzie robi się kupę, ale mimo to nadal robi w majtki. Nie wiem co robić, ta sytuacja trwa od kwietnia tego roku do teraz. Proszę o pomoc.
Katarzyna

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
w rozwiązaniu tego rodzaju trudności pomocne jest znalezienie ich źródła. Po pierwsze wymaga to rozpoznania, czy problem ma podłoże medyczne. W celu potwierdzenia lub wykluczenia tej opcji należy skontaktować się z pediatrą i wykonać badania laboratoryjne. Jeżeli okaże się, że tutaj wszystko jest dobrze, wówczas prawdopodobnie problem wynikać może albo ze stresu dziecka (może on się mu udzielać z Pani stresu) lub niewystarczającej dojrzałości dziecka. W pokonaniu trudności tego rodzaju pomaga spokój. Jeżeli dziecko czuje presję ze strony rodziców i pań w przedszkolu, tym trudniej mu zakończyć trening czystości. W rozwiązaniu trudności pomoże Pani w takiej sytuacji psycholog dziecięcy.
Agnieszka Sokołowska