Zastosowanie metody krakowskiej u dziecka z zespołem downa
Witam,
czytam i czytam i nie wiem od czego zacząć z malutkim dzieckiem, prawie 4-miesięcznym. nie chciałabym czegoś przegapić ale na wielu forach i tak odpowiedzi nie znajduję. Bardzo interesuje mnie ta metoda ale nie znalazłam nic dla tak małego dziecka (nie wiem może słabo szukałam). Proszę o pomoc i wskazówki. Chciałaby coś z moim Szymkiem w tym kierunku robić (bez przesady i z głową), ale nie wiem od czego zacząć ani czy już? Mam mętlik w głowie.
Pozdrawiam,
Aneta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aneto,
wszystkie ćwiczenia dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl.
Zachęcam do prowadzenia także programu z wolnego pola (czyli nie w słuchawkach). Kiedy dziecko leży w łóżeczku,na siedzisku proszę włączyć program słuchowy "Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" (www.arson.pl).
Kiedy Synek będzie już siedział trzeba będzie przejść na słuchanie w słuchawkach i dołączyć Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza.
Jeśli Synek nie skupia dobrze wzroku na twarzach dorosłych warto zastosować stymulacje wzrokową (Karty stymulacyjne zobaczy Pani na stronie www.centrummetodykrakowskiej.pl
W kanale You Tube na tej stronie, może Pani obejrzeć filmik z niemowlęciem stymulowanym kartami.
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska