Droga Pani Katarzyno,
Słusznie martwi się Pani o rozwój dziecka. W drugim roku życia dziecko powinno budować zdania złożone, gramatycznie poprawne, rozwijać myślenie abstrakcyjne, zadawać pytania i językowo opisywać świat. Za dwa lata córeczka pójdzie do zerówki i nie będzie miała bez języka takich samych szans jak
rówieśnicy. Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej to słuchanie wypowiedzi językowych program: "Słucham i uczę się mówić" najpierw "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", a potem - "Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza", 30-40 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować układankę "Gdzie jest A?" oraz "Samogłoski" (www.konferencje-logopedyczne.pl). Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Aby motywować dzieci do prawidłowego powtarzania sylab i budowania z nich wyrazów stosujemy program "Kocham czytać" (www.we.pl).
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska
Komentarze