Droga Pani Olu,
Rzeczywiście nie ma już wolnych terminów do końca roku. Niestety moja praca w uniwersytecie i częste wyjazdy za granicę uniemożliwiają mi zaoferowanie dodatkowych terminów. Radzę skorzystać z zajęć u terapeuty prowadzącego zajęcia metodą krakowską (www.szkolakrakowska.pl), który pokaże Pani jak stosować program słuchowy i pracować nad wspólnym polem uwagi i naśladownictwem.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej to słuchanie wypowiedzi językowych program: "Słucham i uczę się mówić", najpierw "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" (www.arson.pl). 20 minut dziennie. Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować układankę "Gdzie jest A?" (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Warto też układać parami dwa takie same obrazki. Polecam także:
Ćwiczenia słuchowe - śpiewanie dwóch wersów zwrotki piosenki do zabawki i poruszanie rytmiczne zabawką (zawsze w taki sam sposób) np. Zuzia lala nieduża, a na dodatek cała ze szmatek i Wio koniku, a jak się postarasz na kolację dojedziemy akurat i Uciekaj myszko do dziury, bo cię tu złapie kot bury. Po kilkunastu powtórzeniach śpiewamy dwa wersy piosenki i oczekujemy, że dziecko weźmie do ręki właściwą zabawkę poruszając nią.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze