Drogi Panie Pawle,
Nauka czytania sylabami (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania) jest jedną z 17 technik Metody Krakowskiej. Sama metoda jest wykorzystywana do stymulacji rozwoju wszystkich dzieci z różnorodnymi kłopotami. Umiejętność czytania wpływa na pracę mózgu, bowiem podczas nauki czytania budowane są struktury, które budowane są podczas tej czynności. Pisze Pan, że Zosia mówi, ale nie wiem, czy Zosia czyta. Nigdy też nie sformułowałabym tezy, że NLD jest odwrotnością dysleksji. Dzieci dyslektyczne wszak także mówią, a ich kłopot z czytaniem wmoże wynikać z kłopotów ze słuchowym przetwarzaniem języka i /lub wzrokowym. A to ostatnie jest także zaburzone u dzieci z NLD.
Resumując radzę uczyć czytać wszystkie dzieci z kłopotami rozwojowymi. Wyniki badań neuroobrazowania mózgu potwierdzają konieczność uczenia czytania sylabami.
Komentarze