Z panią Eweliną Krysiak, pomysłodawczynią i jedną z organizatorek Spotlight Kids - pierwszej platformy promocji sztuki współczesnej sztuki dla dzieci, rozmawiamy o projekcie, inspiracjach i planach na przyszłość.
Jak zrodził się pomysł na Spotlight Kids?
Pomysł zrodził się z własnej potrzeby pokazywania świata sztuki mojej córce. Ma ona 7 lat i coraz intensywniej obserwuje i komentuje otaczający ją świat. A jak inaczej pokazywać świat jak nie przez pryzmat sztuki. Sama jestem zaangażowana w projekty dotyczące sztuki współczesnej i widzę dużą potrzebę uwrażliwiania na nią odbiorców już od najmłodszych lat. Wspólnie z grupą zaprzyjaźnionych artystów i miłośników sztuki postanowiliśmy wyjść tym oczekiwaniom na przeciw i tak powstał Spotlight Kids – platforma promocji sztuki współczesnej dla dzieci.
Kim są ludzie tworzący ten projekt?
To przede wszystkim artyści chętni do przekazywania swojej wiedzy i pasji do tworzenia i konsumowania sztuki m.in.. Grzegorz Pleszyński, Dobrawa Borkała, Rafał Betlejewski i Sabina Twardowska. Wspierają nasz też pedagodzy i miłośnicy sztuki współczesnej. Platformę promocji sztuki współczesnej Spotlight stworzyliśmy wspólnie z Maciejem Zielińskim, a Spotlight Kids to nasze ostatnie oczko w głowie.
Co to właściwie jest Spotlight Kids?
Spotlight Kids, to platforma sztuki współczesnej dla dzieci, którą wraz z Maciejem Zielińskim stworzyliśmy aby pomóc dzieciom już od najmłodszych lat zrozumieć i rozszyfrować tajniki sztuki. Celem SPOTLIGHT KIDS jest popularyzacja i edukacja już od wczesnego dzieciństwa, gdy kształtujemy swoją postawę i wrażliwość na otaczający nas świat. Jest to długoterminowy projekt tworzony przez artystów, pedagogów i pasjonatów sztuki współczesnej.
Z jakim odbiorem spotykacie się Państwo wśród rodziców?
Jesteśmy zaskoczeni aż tak dużą ilością pozytywnych opinii i wsparciem jakie dostajemy od rodziców (mam i ojców). Spodziewaliśmy się zainteresowania naszym projektem ale jego skala nas zaskoczyła i dodała skrzydeł.
Jakich jeszcze inicjatyw rodzinnych, waszym zdaniem, brakuje na naszym rynku lokalnym?
Na naszym rynku jest wiele miejsca na inicjatywy skierowane dla rodzin z dziećmi. Bardzo cieszą nas takie inicjatywy jak chociażby niedawny festiwal Sztuki i Sztuczki. Te inicjatywy pomagają wzbudzić zainteresowanie tematem i poszerzają grono odbiorców takich inicjatyw. Im jest ich więcej, tym więcej oczekiwań a to motywuje do działania i nowych pomysłów.
Jakie są plany na przyszłość odnośnie Spotlight Kids?
Chcemy konsekwentnie rozwijać projekt i inicjować nowe działania w ramach platformy. Na tym etapie skupieni jesteśmy na realizacji warsztatów 23.09 i już planujemy kolejną edycję w listopadzie. Ale Sztukostwory jeszcze nie raz dadzą o sobie usłyszeć;)
Na zakończenie zawsze o to pytamy naszych rozmówców - pierwsze wspomnienie z dzieciństwa?
Moja pierwsza ucieczka z domu … do szkoły – później już mi się do niej tak nie spieszyło;)
Dziękujemy za rozmowę, już w następnym tygodniu relacja z warsztatów.
Informacje o Spotlight Kids znajdziecie TUTAJ.
Ewelina Krysiak – managing director SNAP EVENT- absolwentka PWSBiA w Warszawie, przez 6 lat pracowała w wytwórniach fonograficznych: BMG oraz Sony Music. Koordynowała promocję radiowa i PR. Przez rok była Dyrektorem Promocji Radia ESKA Rock.