Warszawa

Edukacja przez zabawę, czyli nauka pełna frajdy!

Edukacja przez zabawę, czyli nauka pełna frajdy!

W dynamicznie zmieniającym się świecie wychowywanie dziecka staje się coraz większym wyzwaniem: pojawiają się nowe kanały służące edukacji i rozrywce, coraz większą rolę w zdobywaniu wiedzy pełnią gry i aplikacje komputerowe. Każdy rodzic chce, aby czas spędzony przez jego dziecko przy komputerze był dobrze wykorzystany, a multimedialna zabawa mądra i bezpieczna. Na co zwrócić uwagę?


Jednym z najważniejszych kryteriów zapewniających bezpieczeństwo dziecka przed komputerem jest wybranie gry w odpowiednim przedziale wiekowym. Program idealnie dostosowany do wieku dziecka zagwarantuje, że gra nie będzie zawierała nieodpowiednich treści, a także nie będzie za trudna ani za łatwa.

 

Dobrym przykładem idealnie dostosowanej gry do wieku gracza oraz zbalansowania treści przyjemnych i pożytecznych jest nowa seria gier przygodowo-zręcznościowych o charakterze edukacyjnym „Małpie Opowieści”, która ukazała się na rynku 24 lutego 2012 roku. W pierwszej odsłonie tej znanej i cenionej za granicą serii gracze będą mieli możliwość zgłębić tajniki matematyki.

 

 

Wkrótce na rynku pojawią się kolejne części dotyczące innych dziedzin nauki. Seria w łatwy i przyjemny sposób wspomaga proces uczenia się – twórcy serii poszczególne tytuły projektowali tak, aby były zgodne z oficjalnym programem nauczania. Te wysiłki zostały docenione podczas konferencji Media & Learning 24 listopada 2011 w Brukseli, na której to serii „Małpie Opowieści” przyznano nagrodę MEDEA dla najlepszego programu edukacyjnego roku („Nagroda MEDEA za Media Edukacyjne Wyprodukowane Profesjonalnie 2011”).

 

„Małpie Opowieści” to seria edukacyjnych gier dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Łączy zabawę z nauką, wykorzystując sprawdzone metody dydaktyczne. Cykl rozpoczyna „Królewna Sundary", przeznaczona dla siedmio- i ośmiolatków. Kolejnymi częściami serii dla nieco starszych graczy są „Muzeum Rozmaitości", „Opactwo Aviath", „Zamek Drakoniona" i najtrudniejsza „Dolina Szakala" - przeznaczona dla jedenasto- i dwunastolatków.

 


„Małpie Opowieści” posiadają cechy klasycznej gry przygodowej, w której elementy zręcznościowe przeplatają się z łamigłówkami logicznymi. Dodatkowo rozgrywka naszpikowana jest matematycznymi minigrami, które sprawdzają i szkolą w podstawowych działaniach: dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu na poziomie, który jest odpowiednio zaawansowany dla każdej z grup wiekowych. Dodatkowe wyzwania rozwijają też inne umiejętności, jak: cierpliwość, wiarę we własne siły, zmysł strategiczny oraz umiejętność szybkiej orientacji w zagadnieniu i znalezieniu dobrego rozwiązania. Całość rozgrywki ubrana jest w atrakcyjną grafikę oraz wzbogacona przyjemną muzyką, przez co od pierwszych chwil dziecko zachwyci się wydarzeniami na ekranie, rozwijając jednocześnie swoje umiejętności matematyczne.

 


Więcej o grze można dowiedzieć się na stronie internetowej www.malpieopowiesci.pl, gdzie istnieje opcja pobrania wersji demonstracyjnej poszczególnych gier. W ten sposób można się szybko przekonać, jak przyswajanie zagadnień matematycznych w przyjemnej i przystępnej formie może być efektywne, a rozwiązywanie zadań w szkole – banalnie proste.

 

Opisy gier tutaj:

http://czasdzieci.pl/ro_artykuly/d,49,id,2374a56.html

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć