Programowanie na serio. Programowo na wesoło
Python to potężny, wyrazisty język programowania, którego łatwo się nauczyć i przyjemnie używać. Niestety, książki do nauki tego języka są często nudne, mdłe i bezbarwne, a ich lektura nie daje nikomu radości.
Python dla dzieci to atrakcyjne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o Tobie (i Twoich rodzicach). Jason R. Briggs z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.
Celem zawartych na końcu rozdziałów zadań jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki będziesz mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga oraz „Pan Patyczak pędzi do wyjścia” – zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko.
W trakcie tej przygody z programowaniem, dowiesz się jak:
• Używać podstawowych struktur danych, takich jak listy, krotki i mapy
• Organizować kod do wielokrotnego użytku za pomocą funkcji i modułów
• Używać struktur kontrolnych takich jak pętle i instrukcje warunkowe
• Rysować kształty i wzory za pomocą modułu turtle
• Tworzyć gry, animacje i inne graficzne cuda za pomocą modułu tkinter
Dlaczego cała przyjemność ma być zarezerwowana tylko dla poważnych dorosłych? Python dla dzieci to Twój bilet do niesamowitego świata programowanie komputerów.