Droga Pani Izabelo,
proszę wrócić do czytania sylabami. Nie nazywać liter, nie głoskować!!!
Nazywanie liter ("es", "em", "el") tylko utrudni dziecku naukę czytania. Wyraz "sok" zostanie odczytany jako: es-o-ka, co nie pozwoli dziecku zrozumieć, co przeczytało. Głoskowanie też nie jest prawidłowym sposobem nauki czytania, wówczas dziecko czyta "sy-o-ky".
Należy dzielić wyrazy na sylaby, tak właśnie należy uczyć czytać - sylabami. Potem dziecko będzie umiało przegłoskować i przeliterować każdy wyraz, tylko nie będzie to do niczego potrzebne.
Do ćwiczenia sprawności manualnej warto zastosować zeszyty A. Bali A. Bala Ćwiczenia lewo i prawopółkulowe , zeszyty: 1-8 i tylko jedno zadanie!, pozostałe zadania zakrywamy kartką, by nie rozpraszać uwagi dziecka). Aby nie przechodzić zbyt szybko do zadań trudnych można położyć na kartce folię i wielokrotnie rysować mazakiem. Jednego dnia tylko raz można rysować ten sam wzór. Można go powtórzyć dopiero następnego dnia.
A. Bala Rozwojowy model terapii. Myślę, czytam, rysuję - Zeszyt 1 i 2
(www.arson.pl).
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze