Droga Pani Katarzyno,
jestem bardzo zaniepokojona opisanymi przez Panią zachowaniami Córeczki i radzę udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl
Spontaniczny gest wskazywania palcem pojawia się między 9 a 12 miesiącem życia i jest bardzo ważnym wyznacznikiem osiągania gotowości do uczenia się mowy. Jeśli dziecko nie pozwala matce dotykać swoich dłoni, to zawsze oznacza jakiś problem rozwojowy. Gdy dziecko wyciąga rękę po przedmiot proszę pokazać własnym palcem na inny, a potem na ten, który prawdopodobnie chce dziecko, pytając: "to czy to". Jeśli to nie wywoła reakcji Ani, proszę własnym palcem pokazać przedmiot, powiedzieć: "Ania chce piłkę" i podać jej do rączki, starając się dotknąć swoją ręką jej dłoń.
Metodą zachęcają do słuchania i powtarzania jest program słuchowy (www.arson.pl), ale on działa TYLKO wówczas, gdy dziecko słucha w słuchawkach oraz program "Kocham czytać" (www.we.pl), który stymuluje
do powtarzania sylab a potem krótkich wyrazów zbudowanych z dwóch
sylab otwartych (zakończonych samogłoską np. lody, buty, mama itp).
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze