Zazdrość o mamę
Witam,
Mam rocznego synka, który płacze, gdy zostawiam go samego z Tatą, np. gdy wychodzę do toalety. Dziecko przez długi czas nie widziało ojca. Gdy Mąż mnie np. zaczyna przytulać maluch wtedy też zaczyna płakać. Dziecko cały czas nie opuszcza mnie na krok. Nie wiemy jak sobie z tym poradzić.
Monika

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Moniko,
Dzieci lubią stałe sytuacje, często więc są zaniepokojone, gdy następują zmiany, których się nie spodziewały.
Rola ojca w jego życiu jest bardzo ważna, szczególnie w późniejszych latach i warto zadbać, aby ich relacja budowała się w bezpiecznej, przyjemnej atmosferze.
Proszę na razie spędzać jak najwięcej czasu we trójkę. Włączać tatę w zabawy, które synek zawsze lubił z Panią. Proszę zabierać synka w ciekawe dla niego miejsca, gdzie z czasem bedzie mógł chodzić tylko z tatą.
Miło będzie jeśli tata włączy się w codzienne obowiązki, jak karmienie synka czy kąpiel (na razie wspólnie z Panią).
Proszę dać synkowi czas na oswojenie się, to na pewno nie zdarzy się w ciągu kilku dni.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Katarzyna Osak