Czwartki:
Muzyka, jako jedna z dziedzin sztuki odpręża ludzką psychikę, uwrażliwia i pobudza do wszechstronnego rozwoju. Dzięki uniwersalnemu językowi muzyka łączy ludzi, a najmłodsi mogą jej doświadczać, zanim zaczną mówić. Dziecko słyszy muzykę już w łonie matki, a kontakt z muzyką od najmłodszych lat rozwija kompetencje słuchowe, umiejętności czytania, łatwość przyswajania języków. Wychowując się przez muzykę dziecko ma możliwość poznania świata wartości społecznych i moralnych. Poprzez wyrażanie siebie w trakcie ekspresji ruchowych wspomaga swój rozwój emocjonalny i uwrażliwia się na potrzeby innych. Sposób, w jaki dziecko, już od najmłodszych lat, zostanie zachęcane do słuchania muzyki, śpiewania, a nawet tworzenia swoich melodii oraz w jakim stopniu będą rozbudzane zainteresowania muzyczne, warunkować będzie jego rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny.
Zajęcia prowadzone w oparciu o teorię uczenia się muzyki prof. E. Gordona, polegające na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu. Ich nadrzędnym celem jest rozwój zdolności muzycznych i kształtowanie języka muzycznego, a za ich pomocą wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Podczas zajęć dzieci uczą się rozumienia i tworzenia muzyki, a dzięki improwizacji rozwijają swoją kreatywność. Dziecko uczy się także harmonijnego i rytmicznego poruszania się, które jest podstawą rozumienia i wyczucia rytmu.
Zajęcia rozwijają wrażliwość słuchową dziecka, kształtują jego głos, doskonaloną umiejętności śpiewania, a przy okazji uczą podejmowania różnych działań, współdziałania z innymi, naśladowania i wywoływania reakcji ruchowych. Dzięki kontaktowi z muzyką od pierwszych miesięcy życia dziecko rozwija się pełniej, szybciej reaguje na bodźce zewnętrzne i ma lepszy kontakt ze światem.
Koszt zajęć:
Więcej informacji tutaj.