Warszawa

Jak wybrać najlepszy plan taryfowy dla swojego dziecka? Podpowiadamy!

Jak wybrać najlepszy plan taryfowy dla swojego dziecka? Podpowiadamy!

Wybór odpowiedniego planu taryfowego dla dziecka to kluczowa decyzja – niezależnie od tego, czy będzie to pierwszy abonament malucha, czy może przedłużenie poprzedniego pakietu. Rodzaj oferty powinien odpowiadać na potrzeby dziecka, które będą różnić się przede wszystkim w zależności od jego wieku. Nie da się jednak ukryć, że odpowiedni plan taryfowy ma spore znaczenie dla wygody podczas nauki, zabawy czy komunikowania się z bliskimi.

 

Abonament dla dziecka – dlaczego warto?

 

Gdy wyposażamy naszego malucha w pierwszy smartfon, warto zastanowić się chwilę nad tym, czy najlepszym wyborem dla niego będzie abonament, czy karta. Ta pierwsza opcja ma zdecydowanie wiele zalet, które przemawiają za wyborem. To możliwość utrzymania z dzieckiem nieprzerwanego kontaktu, bez potrzeby pamiętania o doładowywaniu konta. W ten sposób można również sprawować dużą kontrolę nad wydatkami. Wybór abonamentu dla dziecka to pewność stałych rachunków i braku zaskoczeń w tym zakresie. 

 

Abonament dla dziecka to często również abonament całej rodziny. Decydując się na większy pakiet z kilkoma numerami, można cieszyć się dodatkowymi usługami i niższymi cenami.

 

Dodatkowo abonament to po prostu zwiększone możliwości dla malucha w wielu różnych obszarach. Będzie on mógł korzystać z aplikacji mobilnych, zarówno tych rozrywkowych, jak i edukacyjnych, czy też pozostawać w stałym kontakcie z przyjaciółmi oraz rodziną. Warto oczywiście pamiętać, że abonament z rozmowami i SMS-ami bez limitu oraz pakietem danych mobilnych w rękach dziecka może generować pewne zagrożenia. Dlatego też należy zadbać o odpowiednią ochronę smartfona np. przy użyciu aplikacji z funkcjami ochrony rodzicielskiej.

 

Co powinno znaleźć się w najlepszym planie taryfowym dla dziecka?

 

 

Plan taryfowy dla dziecka powinien uwzględniać zarówno konieczność utrzymywania stałego kontaktu z maluchem, jak i jego własne potrzeby względem użytkowania smartfona. Warto jest przejrzeć pakiety danych i dokonać najlepszego wyboru, który będzie dopasowany do wieku dziecka. Jeśli maluch nie ma jeszcze swojego smartfona, albo chcemy wymienić urządzenie na lepszy model, to najlepszą ofertą może okazać się ta, która umożliwia dodatkowo zakup smartfona w atrakcyjnej cenie. 

 

Ile GB internetu w pakiecie dla dziecka?

 

Dla młodszego dziecka w wieku 7-10 lat, które z komórki powinno korzystać sporadycznie, odpowiednim wyborem może być pakiet 6 GB. Starsze dzieci mogą już potrzebować większej liczby danych w pakiecie. Szczególnie że będą korzystać z internetu nawet w celach edukacyjnych. W takim wypadku odpowiednią opcją będzie plan taryfowy z minimum 50 GB do wykorzystania. Umożliwi on aktywne korzystanie z mediów społecznościowych, streaming muzyki i okazjonalne oglądanie filmów. Może to być niewystarczające dla nastolatków, którzy dzięki połączeniu z internetem utrzymują znajomości, również te na odległość – zawarte podczas pobytu na wakacjach, czy online np. w grze. Wideorozmowy, gry multiplayer, nauka i rozwijanie pasji w internecie – do tego wszystkiego przyda się odpowiedni pakiet danych mobilnych 150-300 GB lub opcja bez limitu.

 

A może plan taryfowy z telefonem dla dziecka w abonamencie?

 

Jeśli dziecko ma otrzymać swój pierwszy smartfon i nie korzystało jeszcze z żadnego abonamentu, to zdecydowanie warto przyjrzeć się ofertom, które umożliwiają jednoczesny zakup smartfona w atrakcyjnej cenie. Taki pakiet to wygoda, ponieważ można szybko i sprawnie wyposażyć dziecko we wszystko, czego potrzebuje. To również oszczędności  i możliwość rozłożenia kosztu telefonu na raty oraz wyposażenia malucha w dobry smartfon, który będzie odpowiadał potrzebom jego i rodziców.

 

Wybór odpowiedniego modelu telefonu dla dziecka może nie być łatwy. Warto dopasować go do wieku i potrzeb dziecka. Dla młodszych sprawdzi się coś prostszego i bardziej wytrzymałego, dla starszych – odpowiedni będzie bardziej zaawansowany sprzęt z lepszymi parametrami.

 

Warto też zwrócić uwagę na elastyczność danej oferty. Np. Play często pozwala na wymianę telefonu na nowszy model po pewnym czasie. To w ramach programu lojalnościowego – im dłużej jest się u danego operatora, tym na lepsze opcje można liczyć. To przydatna możliwość w przypadku dzieci, których potrzeby względem elektroniki mogą się diametralnie zmieniać na przestrzeni lat. 

 

Bezpieczeństwo malucha – dodatkowe opcje planów taryfowych

 

 

W dzisiejszym cyfrowym świecie, bezpieczeństwo dziecka online to priorytet dla każdego rodzica, dlatego warto pomyśleć o nim już na etapie wyboru odpowiedniego planu taryfowego. Przykładowo w Play można zdecydować się na Pakiet Bezpieczeństwa – kompleksowe rozwiązanie chroniące najmłodszych użytkowników sieci. W pakiecie znajduje się antywirus chroniący przed złośliwym oprogramowaniem, oraz filtr rodzicielski, blokujący nieodpowiednie treści. Dodatkowo w pakiecie znajdują się narzędzia do kontroli czasu ekranowego, pozwalające ustawić limity korzystania z urządzeń. System działa nie tylko na telefonie, ale także na komputerze czy tablecie, co pozwala zapewnić dziecku najwyższy poziom bezpieczeństwa.

 

Materiał sponsorowany

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć