Chcąc ułatwić dziecku naukę szkolną, pomnażamy jego wiedzę i umiejętności, często kładąc nacisk na rozwój logiki. Tymczasem okazuje się, że poziom inteligencji dziecka związany jest z rozwojem myślenia operacyjnego, a rozwój logiki we wczesnym dzieciństwie blokuje naturalne zdolności każdego małego dziecka, w tym nawet zdolności matematyczne.
Na inteligencję składają się nie tylko wiedza, ale przede wszystkim umiejętność jej wykorzystania. Obecnie kojarzy się inteligencję z umiejętnością rozwiązywania problemów, do czego wręcz jest stworzony ludzki mózg. Od urodzenia porządkujemy informacje i wyciągamy wnioski, często nie będąc tego świadomi, jak w nauce mowy. Ucząc się mówić rozwijamy myślenie operacyjne i stajemy się bardziej inteligentni.
Kluczowe znaczenie dla rozwoju inteligencji ma sposób w jaki się uczymy, a w mniejszym stopniu umiejętność, którą opanowujemy. Można zatem uczyć się innych przydatnych umiejętności, jak czytanie i matematyka, analogicznie jak uczymy się mówić. Nauka jest przy tym naturalnie łatwa i przyjemna, jak nauka mowy. Taką nową, unikalną metodę opracowała dr Aneta Czerska dla wszystkich dzieci w wieku od urodzenia do wczesnego wieku szkolnego.
W metodzie Cudowne Dziecko rodzice prezentują dzieciom wyrazy, zdania, działania matematyczne i inne informacje w taki sposób, aby dziecko samo zorientowało się, na czym polega czytanie, która litera odpowiada za jaki dźwięk, czy też zrozumiało działania w matematyce. Zatem dzieci uczą się czytania i matematyki jak gdyby same – przez obserwację, rozwijając myślenie operacyjne. Warto przy tym pamiętać, że rola rodzica jest tu ogromna. Rodzic jednak niczego nie tłumaczy, gdyż wtedy dziecko nie rozwinęłoby myślenia operacyjnego, a zatem również inteligencji.
Metoda Cudowne Dziecko jest jedyną metodą na świecie, której efektywność została potwierdzona naukowo. Badania trwały 10 lat i zostały zakończone doktoratem, a efektywność metody przekroczyła 90%. To oznacza, że niemal każde dziecko nauczyło się czytania i matematyki, rozwijając przy tym inteligencję, myślenie operacyjne i pamięć. Dzieci uczone metodą Cudowne Dziecko również w zakresie mowy rozwijają się szybciej od rówieśników.
Opinie rodziców, jak i profesorów o metodzie Cudowne Dziecko znaleźć można w książce „Czytanie dla rozwoju”, w której dr Czerska opisuje metodę oraz przeprowadzone badania. Dziesiątki bardzo zadowolonych rodziców zostawiło też swoje opinie w Google na wizytówce Instytutu Rozwoju Małego Dziecka, gdzie od kilkunastu lat dr Czerska prowadzi szkolenia dla rodziców.
Szkolenia dla rodziców odbywają się w formie online, ale na żywo. Wystarczy komputer z kamerą lub telefon. Wszyscy uczestnicy widzą się wzajemnie i słyszą oraz mogą zadawać pytania. Każdy z 11 tematów (np. nauka czytania czy matematyki) omawiany jest jednego dnia, w trakcie 5-godzinnego szkolenia. Szkolenia dla rodziców odbywają się w weekendy. Dodatkowo bezpośrednio po szkoleniu każdy uczestnik korzysta z indywidualnej konsultacji z dr Czerską. Może wtedy omówić wszystkie pytania, które wymagają indywidualnego podejścia.
Rodzice wybierają interesujące ich tematy szkoleń i terminy.
W cenie szkolenia grupowego rodzic bierze także udział w wykładzie „Jak nie pozbawić dziecka geniuszu”, z którego dowiaduje się, jak zauważyć naturalne, wrodzone zdolności, które ma każde dziecko. Podczas wykładu dowiemy się również, co jest przyczyną tego, że około 60% dzieci szkolnych ma trudności z nauką, m.in. problemy ze skupieniem uwagi i pamięcią.
Wielu rodziców decyduje się na Pakiet 3 szkoleń z rabatem 20%, ale najwięcej rodziców korzysta z rabatu 30% przy zakupie Pakietu 10 szkoleń. W pakiecie można mieszać szkolenia online grupowe i indywidualne. Forma indywidualna szkoleń online przeznaczona jest dla rodziców, którzy mają mało czasu – nie chcą czekać na dogodny termin i chcą otrzymać wiedzę w krótszej, kompaktowej formie.
Rodzice, którzy nie są jeszcze zdecydowani, czy chcieliby wziąć udział w szkoleniach, mogą kupić zestawy edukacyjne dla dzieci. Od lat największą popularnością cieszy się komplet 9 książek, które dziecko potrafi przeczytać raptem po 9 tygodniach nauki. Coraz większe zainteresowanie zyskuje najnowszy zestaw kart matematycznych z książką „161 gier i zabaw matematycznych dla dzieci w wieku 2-12 lat”. Warto jednak wiedzieć, że choć zestawy zawierają instrukcję, to metodę Cudowne Dziecko można poznać tylko podczas szkoleń dla rodziców.
Jednym z głównych założeń metody Cudowne Dziecko jest fakt, że wszystkie małe dzieci rodzą się geniuszami, a my przez pierwsze sześć lat ich życia pozbawiamy je tego geniuszu, dostarczając zbyt mało stymulacji do rozwoju mózgu lub edukując metodami rozwijającymi logiczne zdolności w zbyt młodym wieku. To dlatego kluczem do sukcesu dziecka jest bogaty w wiedzę rodzic.
Logiczne myślenie, które jest mierzone przez testy na inteligencję, to bardzo wąski zakres umiejętności. Badacze inteligencji są zgodni, że testy na inteligencję nie są w stanie przewidzieć zawodowego lub osobistego sukcesu. Rozwijanie logiki nie prowadzi zatem do osiągnięcia ważnych celów życiowych. Rozwijanie logiki w zbyt młodym wieku osłabia nawet naturalne zdolności dziecka i utrudnia rozwój myślenia operacyjnego. Mózg nie może odkryć tego, czego już został nauczony.
Tymczasem nawet układanie puzzli może być okazją do rozwoju naturalnych zdolności dziecka. Niestety częściej rodzice tak aranżują zabawy, że w efekcie niechcący blokują naturalne zdolności dziecka, pamięć i wyobraźnię. Jednym z popularnych błędów jest podpowiedź, aby dziecko zaczęło układać puzzle od klocków brzegowych.
Najefektywniej rozwijają myślenie operacyjne nauka czytania i wczesna nauka matematyki w metodzie Cudowne Dziecko. Wystarczy pół minuty dziennie, aby cieszyć się efektami zarówno w poprawie rozwoju, jak i w samej nauce czytania lub liczenia. Osiągniemy jeszcze lepsze efekty, jeśli zadbamy o harmonijny rozwój motoryczny, emocjonalny i dietę. Dlatego szkolenia dla rodziców obejmują pomnażanie inteligencji i zdolności, rozwój motoryczny, emocjonalny, jak i dietę oraz terapie naturalne.
Plan zajęć:
4 września 2020, piątek / godz. 16.30-21.00 / – Pierwsze 18 miesięcy życia
5 września 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / – Rozwój emocjonalny
11 września 2020, piątek / godz. 19.00-21.30 / – Wykład wprowadzający. Jest integralną częścią pierwszego wybranego szkolenia
12 września 2020, sobota / godz. 9.00 -14.30 / – Nauka czytania
13 września 2020, niedziela / godz. 15.30-20.20 / – Wczesna nauka matematyki
19 września 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / – Ruch kluczem do inteligencji
26 września 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / – Mnożenie inteligencji
30 października 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / – Dieta i terapie naturalne
7 listopada 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / –Wczesna nauka matematyki 2
8 listopada 2020, niedziela / godz. 15.30- 20.30/ – Rozwój emocjonalny 2
14 listopada 2020, sobota / godz. 9.00-13.00 / – Nauka czytania 2
28 listopada 2020, sobota / godz. 9.00-14.00 / – Rozwój kreatywności