Katarzyna Herda-Płonka w swej pracy naukowej przedstawia złożoność zagadnienia zespołu ADHD, czyli nadpobudliwości psychoruchowej połączonej z zaburzeniami koncentracji uwagi. Symptomy tego zespołu pojawiają się u dzieci przed siódmym rokiem życia - dlatego rozpowszechnienie wiedzy w tym zakresie obejmuje zarówno rodziców, jak i nauczycieli uczących w przedszkolach i w klasach początkowych szkoły podstawowej.
Uważam, że autorka w sposób przejrzysty ujęła temat, pokazując czytelnikom, że ADHD to nie tylko "problem", ale raczej wyzwanie dla osób, które doświadczają skutków obcowania z dziećmi impulsywnymi, nadruchliwymi, przejawiającymi ustawiczną dekoncentrację. Ważnym aspektem podejmowanym w tej naukowej rozprawie jest podanie szeregu instytucji i miejsc, w których rodzice i nauczyciele mogą uzyskać pomoc, rzetelną wiedzę i wsparcie. Polecam w pierwszej kolejności nauczycielom, ale i rodzicom, którzy mają chęć przebić się przez pedagogiczną terminologię.
Mama MałGosia