Każdy rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić, mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Jednak niewiele osób docieka przyczyn i prawidłowości rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym.
Niniejsza książka, przeznaczona dla rodziców, psychologów, lekarzy, studentów oraz innych osób obcujących z dziećmi, śledzi zmiany w zachowaniu dziecka od urodzenia do 10. roku życia, przedstawiając trudności naturalnie pojawiające się w rozwoju oraz takie, które wymagają interwencji z zewnątrz.
Jest to kolejne wydanie pierwszej na polskim rynku książki, która od kilkunastu już lat rozwiewa wątpliwości i niepokoje, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka.
F. L. Ilg, L. Bates Ames, S. M. Baker są współzałożycielami Instytutu Rozwoju Dziecka, powstałego na Uniwersytecie w Yale w Stanach Zjednoczonych. Prace tych autorów są znane i cenione na całym świecie, między innymi z uwagi na ich odkrywczy i oryginalny charakter.
Spis treści:
Wstęp
1. Wiek a zachowanie dziecka
2. Wiek dziecka a etapy rozwoju
3. Osobowość
4. Jedzenie
5. Sny i spanie
6. Wydalanie
7. Rozładowywanie napięć emocjonalnych
8. Lęki
9. Inteligencja
10. Zachowania i zainteresowania seksualne
11. Stosunki między rodzicami a dziećmi
12. Rodzeństwo
13. Telewizja
14. Sukces w szkole
15. Co mówic o smierci, adopcji i rozwodzie
16. Problem dyscypliny
17. Zaburzenia kondycji psychicznej
18. Lista diagnostyczna
19. Testy
20. Jak stosowac listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy
21. Leczenie
22. Interpretowanie diagnozy
Bibliografia
Okładka: broszurowa
Liczba stron: 358
Format: A5
Przekład: Mirosław Przylipiak