dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Doktor nauk społecznych. Pedagog specjalny i nauczyciel akademicki. Od 2002 r. pracuje zawodowo z małymi dziećmi i ich rodzicami w procesie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju oraz w szkole dla dzieci niewidomych i słabowidzących.
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, ukończyła pedagogikę specjalną oraz studia podyplomowe w zakresie: wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka, tyflopedagogiki, psychologicznego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami, a także certyfikowane kursy z zakresu diagnozy i terapii małych dzieci, m.in. integracji sensorycznej i monachijskiej funkcjonalnej diagnostyki rozwojowej 0-6 r.ż.
Główne obszary zainteresowań naukowych:
- ocena i wspieranie prawidłowego rozwoju małego dziecka 0-6/7 r.ż. (rozwój emocjonalno-społeczny, poznawczy, motoryczny),
- wczesna diagnoza i terapia dzieci z grup ryzyka (wcześniactwo, uszkodzenia okołoporodowe, ciąże mnogie),
- autyzm,
- zespół Aspergera,
- mikrozaburzenia czynności mózgu,
- nadpobudliwość psychoruchowa,
- zaburzenia łączone,
- wady genetyczne,
- uszkodzenia wzroku (dzieci niewidome i słabowidzące),
- lewostronna i skrzyżowana lateralizacja,
- obniżony poziom grafomotoryczny,
- wtórne następstwa trudności rozwojowych,
- problemy emocjonalnego funkcjonowania rodziców, rodzeństwa i dziadków dzieci z utrudnieniami w rozwoju.